Kā savā starpā cīnās Google un Bing

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš

Informācijas tehnoloģiju (IT) un interneta pakalpojumu koncerns "Google" meklēšanas rezultātos sācis iekļaut meklēšanas pakalpojumu lietotāja jaunā sociālā tīkla "Google+" kontaktu atsauksmes par meklēto tēmu, raksta IT portāls "News.com".

Tas nozīmē: piemēram, ja "Google" lietotājs meklē informāciju par kādu restorānu, meklēšanas rezultātos parādīsies arī viņa "Google+" kontaktu publiskotie komentāri un atsauksmes par šo vietu. Kā norāda "News.com", līdzīga funkcija jau kopš maija bijusi "Microsoft" meklēšanas "motoram" "Bing", kas radīts, lai konkurētu ar "Google". "Bing" lietotāja "draugu" atsauksmes smeļas no sociālā tīkla "Facebook", kas ir daudz lielāks par jūlijā darbu sākušo "Google+".

Sociālo mediju eksperts un mediju aģentūras "Inspired Digital" vadītājs Artūrs Mednis sarunā ar biznesa portālu "Nozare.lv" teica, ka šādas "draugu" atsauksmes "personalizē" un dod lielāku ticamību meklēšanas rezultātiem, vienalga, vai tie rodas no "Bing" vai "Google".

Mednis teica, ka šāds paņēmiens "dod daudz" abām meklēšanas procesa pusēm. Meklētājs uzticēsies rezultātiem, piemēram, par krogu vai veikalu, ko uzteicis kāds sociālā tīkla lietotājs, bet komersantiem šādi ieteikumi var nest vairāk klientu.

Portāls informē, ka "Google" meklēšanas rezultātos "Google+" kontaktu komentāri parādās tikai tad, ja lietotājs ir autorizējies kā kāda "Google" pakalpojuma, piemēram, e-pasta "Gmail", lietotājs.

Kā raksta "News.com", abas meklēšanas vietnes ir centušās internetā pārnest pasaulē jau sen pazīstamu neformāla mārketinga paņēmienu, proti, ka cilvēki, izvēloties starp vienādi intensīvi reklamētām precēm vai pakalpojumiem, izvēlēsies to, kuru viņiem iesaka pazīstami cilvēki, kuriem tie uzticas.

Portāls arī norāda, ka abiem meklēšanas risinājumiem, kas tagad cenšas iekļaut tā saukto sociālo meklēšanu savos pakalpojumos, ir ļoti atšķirīgi tirgus daļas skaitļi. "Google" ASV jūlijā piederēja 65,1% no meklēšanas pakalpojumu tirgus, bet "Bing" - tikai 14,4%. "News.com" dati balstās uz interneta analītiķu "ComScore" atskaiti, kurā fiksēti 17,1 miljards meklēšanas gadījumu jūlija gaitā.

"News.com" raksta, ka, neskatoties uz mazāku tirgus daļu, "Bing" meklējumi personalizācijas vajadzībām ir saistīti ar "Facebook" un tā aptuveni 750 miljoniem lietotāju, bet "Google+" ir savācis tikai 25 miljonus lietotāju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu