Facebook un Yandex apsver sadarbības iespējas Krievijā

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Krievijas interneta meklētāja, portālu un tiešsaistes pakalpojumu operators «Yandex» un ASV bāzētā kompānija «Facebook» apsver sadarbības iespējas, kopīgi attīstot interneta meklētāju un veicot lietotāju datu apmaiņu, vēstīja Krievijas laikraksts «Vedomosti», atsaucoties uz anonīmiem avotiem, kas pietuvināti kompānijām. Laikrakstam anonīmie avoti atklājuši, ka sarunas ir sākotnējā posmā.

Puses apspriež dažādus sadarbības variantus, tostarp «Yandex» pakalpojumu pieejamību «Facebook» lietotājiem Krievijā, kā arī lietotāju datu apmaiņu reklāmas pārdošanas mērķiem.

«Vedomosti» rīcībā esošā informācija liecina, ka «Facebook» interesējas par tādiem pakalpojumiem kā taksometra izsaukšana, preču pirkšana, kino un lidmašīnu biļešu iegāde, viesnīcu rezervācija. «Yandex» varētu kļūt par tādu pakalpojumu «Facebook» operatoru, jo kompānija jau pārvalda pakalpojumus «Yandex.Taksi», «Yandex.Market» un «Yandex.Afiša».

Sociālā tīkla lietotāji varētu apmaksāt «Yandex» pakalpojumus ar «Yandex.Market» starpniecību vai iegādāties tos tieši «Facebook», ieņēmumus abām kompānijām sadalot. Lai to varētu izdarīt, abām kompānijām būs jāapvieno «Facebook» konta un «Yandex.Pasport» autorizācija, vēstīja «Vedomosti».

Krievijas kompānijai pietuvināta persona stāstīja, ka uzņēmumi apspriež arī ekskluzīvus pakalpojumus «Facebook» lietotājiem, piemēram, bezmaksas pieeju «Yandex.Muzika» vai atlaides braucieniem ar «Yandex.Taksi».

Tāpat «Yandex» plāno kļūt par aģentūru, kas sadarbojas ar simtiem tūkstošiem nelielu reklāmdevēju, kā arī nodrošināt iespēju, ka «Facebook» lietotājiem tiek parādītas viņu atrašanās vietas tuvumā esošu veikalu vai kafejnīcu piedāvātās atlaides, stāstījis kompānijai pietuvināts avots. «Yandex» pašlaik eksperimentālā režīmā piedāvā «Facebook» un «Instagram» lietotājiem pakalpojumu «Yandex.Moment», kurā ir apkopotas dažādu uzņēmumu piedāvātās atlaides.

«Vedomosti» vēstīja, ka «Yandex» ir interese par «Facebook» mobilās lietotnes auditoriju, jo kompānijai savas mobilās platformas nav. Kompānijai ir pretenzijas pret to, kā tās pakalpojumus izplata caur konkurenta «Google» operētājsistēmu «Android», kuras daļa Krievijas tirgū, kā liecina «Yandex» dati, pārsniedz 86%.

Kādas lielas reklāmas grupas vadītājs laikrakstam «Vedomosti» teica, ka gadījumā, ja abu kompāniju sarunas vainagosies panākumiem, reklāmdevēji iegūs pieeju plašiem lietotāju datiem, kas ietver ne tikai tiešsaistes meklējumu vēsturi, bet arī informāciju par ģimenes stāvokli, ceļojumiem, hobijiem un tamlīdzīgi.

«Facebok» komentārus «Vedomosti» nesniedza, bet «Yandex» pārstāvis norādīja, ka kompānija vienmēr ir atvērta sarunām.

Kompānijas TNS jaunākie dati liecina, ka «Facebook» auditorija Krievijā aprīlī bija 12,6 miljoni cilvēku, bet «Yandex» - 20,4 miljoni cilvēku.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu