Interneta veikali aktuāli arī gados vecākiem cilvēkiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Vairāk nekā puse respondentu vecumā virs 55 gadiem atzīst, ka pēdējā gada laikā ir iegādājušies kādu preci vai pakalpojumu internetā un gandrīz piektdaļa e-komercijas lapas apmeklē pat vairākas reizes mēnesī, norāda interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums Gemius.

Arvien biežāk tiek runāts par iepirkšanās izdevīgumu internetā uz ko norāda arī fakts, ka 2017.gadā izdevību iepirkties internetā izmanto par 5 procentiem vairāk lietotāju nekā pirms gada. Dati norāda uz tendenci, ka arī gados vecāki cilvēki sāk arvien aktīvāk apgūt e-komercijas sniegtās priekšrocības. Tā, piemēram, 59 procenti respondenti vecuma grupā no 55 – 74 atzīst, ka pēdējā gada laikā ir iegādājušies kādu preci vai pakalpojumu internetā un gandrīz 24 procenti šajā vecuma grupā aptaujāto norāda, ka vēl nav, taču tuvākajā laikā plāno to darīt, norāda Gemius pārstāve Anete Fronta.

Atbildot uz jautājumu cik bieži tiek veikti pirkumi e-komercijas vietnēs, visbiežāk gados vecākie respondenti atzīmējuši, ka dara to reizi vai dažas ceturksnī (38 procenti), taču nedaudz mazāk kā piektdaļa mēdz izmantot interneta veikalus pat vairākas reizes mēnesī.

Vairāk kā jebkuras citas vecuma grupas respondenti, tieši interneta lietotāji vecumā no 55 līdz 74 gadiem atzīmējuši, ka izmanto cenu salīdzināšanas lapas (29 procenti), kamēr visretāk apmeklē kolektīvās iepirkšanās portālus. Savukārt, jautājumā par Top 3 iemesliem, kas motivētu biežāk iepirkties internetā, tieši starp 45 līdz 74 gadus veciem respondentiem parādās atbilžu variants par garantijas un produkta atgriešanas noteikumu uzlabošanu.

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos ziņu portālos tvnet.lv, delfi.lv, eradio.lv, andelemandele.lv, city24.lv, lsm.lv, brivbridis.lv, sportacentrs.lv, gismeteo.lv, kurpirkt.lv, salidzini.lv un jauns.lv. Pētījums tika veikts laika posmā no 2017.gada 18.līdz 24.maijam un tā ietvaros tika aptaujāti 2787 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu