Pēdējās desmitgades pārdotāko tehnoloģiju tops

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Reuters/ScanPix. TVNET kolāža

No spēļu konsolēm līdz planšetdatoriem un valkājamajām tehnoloģijām - kompānija Huawei ir apkopojusi pēdējās dekādes pieprasītākās Ziemassvētku tehnoloģiju dāvanas. Tas, kā spēlējam spēles, lasām un mērām sporta sasniegumus, kopš 2005.gada ir attīstījies neiedomājamā tempā. Ņemot vērā tuvojošos svētkus, atskatāmies uz pēdējo desmit gadu tehnoloģiskajiem sasniegumiem un pieprasītākajām Ziemassvētku dāvanām.

 
Foto: AP/Reuters/ScanPix. TVNET kolāža

2005

2005.gadā 1,1 miljons cilvēku palīdzēja Šeinam Vardam (Shane Ward) nokļūt Ziemassvētku topa augšgalā. Jaunais Xbox 360 bija tehnoloģiju dāvanu topa pirmajā vietā. Pieprasījums ievērojami pārsniedza piedāvājumu. Tūkstošiem cilvēku stāvēja rindās, lai savā īpašumā iegūtu jauno spēļu konsoli, kura tika izpārdota pāris stundu laikā. Xbox franšīze joprojām turpina iepriecināt videospēļu fanus. Deviņus gadus pēc pirmā Xbox 360 nonākšanas tirdzniecībā Microsoft ir paziņojuši, ka kopumā pārdoti 84 miljoni konsoļu un ienākumi kopā ar spēļu tirdzniecību pārsniedz 37,7 miljardus dolāru. Pēdējie aprēķini liecina, ka Xbox 360 lietotāji spēlējot pavadījuši 88 miljardus stundu jeb 100 tūkstošus gadsimtu.

Xbox 360: pārdoti 84 miljoni vienību.

Foto: AP/Scanpix
 
Foto: Reuters/ScanPix

2006

2006.gadā iznāca pirmā Džeimsa Bonda spiegu filma ar Danielu Kreigu (Daniel Craig) galvenajā lomā «Casino Royale». Tas bija arī gads, kad Sony deva prettriecienu Microsoft, izlaižot Play Station 3. Pirmais Play Station iznāca 1995.gadā, un Play Station 2 joprojām ir pārdotākā mājas spēļu konsole vēsturē. Kopumā pārdoti 344 miljoni Play Station spēļu konsoļu.

Play Station 3: pārdoti 344 miljoni vienību.

Foto: AP/Scanpix
 
Foto: AP/Scanpix

2007

2007.gadā spēles ieguva fiziskāku formu un Nintendo Wii kļuva pieejams plašām sabiedrības masām. Žurnāls Forbes jauno spēļu konsoli nosauca par «revolucionāru», tika arī apgalvots, ka jaunais Wii «ir no jauna izgudrojis spēlēšanas pieredzi, padarot to sociālāku, intuitīvāku un pārsteidzoši fiziski iesaistošu… tā ir ierīce, kas potenciāli videospēles padarīs tikpat populāras un baudāmas kā galda vai kāršu spēles.» Kopš 2007.gada ir pārdoti vairāk nekā 100 miljoni spēļu konsoļu vienību.

Nintendo Wii: pārdots 101 miljons vienību.

Foto: Reuters/ScanPix
 
Foto: AP/Scanpix

2008

Ir grūti iedomāties mūsu dzīvi bez viedtālruņiem, bet 2008. bija gads, kad veikalos nonāca pirmais iPhone 3G. Šobrīd ir izdoti 12 iPhone modeļi, un vairāk nekā 500 miljoni telefonu jau pārdoti. Šobrīd iPhone ir visu laiku pārdotākais viedtālrunis.

iPhone: pārdoti 500 miljoni vienību.

Foto: Reuters/ScanPix
 
Džefs Bezoss un Amazon Kindle
Džefs Bezoss un Amazon Kindle Foto: Reuters/ScanPix

2009

Amazon Kindle pacēla tehnoloģijas jaunos augstumos, revolucionizējot to, kā tiek patērēta literatūra. Kindle 2 tika izdots 2009.gadā, un jau nākamā gada sākumā Amazon dibinātājs un izpilddirektors Džefs Bezoss (Jeff Bezos) paziņoja, ka «nu jau miljoniem cilvēku pieder Kindle» un ka «uz katrām 10 fiziskajām grāmatām tiek pārdotas 6 Kindle grāmatas». Kindle joprojām ir nepārspēts elektronisko grāmatu lasītājs. Kompānija ir ļoti noslēpumaina par Kindle pārdošanas apjomiem, bet 2013. gada aprēķini liecina, ka pārdoti aptuveni 44 miljoni Kindle ierīču.

Amazon Kindle: pārdoti 44 miljoni vienību.

Amazon Kindle Wi-Fi
Amazon Kindle Wi-Fi Foto: Reuters/ScanPix
 
Stīvs Džobss 2010.gada janvārī prezentē iPad
Stīvs Džobss 2010.gada janvārī prezentē iPad Foto: Reuters/ScanPix

2010

Pirms 2010. gada planšetdators visdrīzāk nebija neviena Ziemassvētku dāvanu saraksta augšgalā. Viss mainījās, kad 2010. gada janvārī tā laika Apple izpilddirektors Stīvs Džobs (Steve Jobs) iepazīstināja plašāku sabiedrību ar iPad. Pretēji iepriekš izdotajām planšetēm iPad tika pozicionēta kā ierīce, kas beidzot aizpildīs tukšumu starp personālajiem datoriem un viedtālruņiem. Šobrīd pārdoti vairāk nekā 292 miljoni ierīču.

iPad: pārdoti 292 miljoni vienību.

Foto: AP/Scanpix
 
Foto: Reuters/ScanPix

2011

2011.gads bija vēsturiski nozīmīgs britiem, jo princis Viljams apprecēja Keitu Midltoni. Tehnoloģiju pasaule savukārt aizturētu elpu gaidīja pirmo komerciāli veiksmīgo «fabletu» - Samsung Galaxy Note. Lai gan vairāki mediji publiski sprieda par ierīces ilgtspēju tās ekrāna izmēra dēļ (5,3 collas jeb 135 milimetri), Note tika uzņemts pozitīvi, divu mēnešu laikā pārdodot vairāk nekā miljons vienību.

Samsung Galaxy Note: pārdoti 38 miljoni vienību.

Foto: Reuters/ScanPix
 
Foto: Reuters/ScanPix

2012

2012. bija notikumiem bagāts gads. Londonā notika olimpiskās spēles, Facebook debitēja akciju tirgū, Fēlikss Baumgartners (Felix Baumgartner) piedalījās Red Bull kosmosa programmā un ar izpletni lēca no kosmosa, un iPad ieguva mini izmēru. Vieglāks un slaidāks par tā priekštečiem, iPad Mini trīs dienu laikā tika pārdots vairāk nekā trīs miljonos eksemplāru.

iPad mini: pārdoti 292 miljoni vienību.

Foto: AP/Scanpix
 
Foto: AP/Scanpix

2013

Jaunās paaudzes Play Station 4 spēļu konsole tika izdota 2013.gada novembrī. Sešus mēnešus vēlāk visā pasaulē 7 miljoniem mājsaimniecību piederēja jaunais PS4. Iepriekšējos gados zaudējis cīņā ar Nintendo Wii, Sony beidzot svinēja uzvaru pārdotāko spēļu konsoļu karā.

Play Station 4: pārdoti 344 miljoni vienību.

PS4 komplektā ar virtuālās realitātes brillēm
PS4 komplektā ar virtuālās realitātes brillēm Foto: Reuters/ScanPix
 
Foto: AP/Scanpix

2014

2014.gads un valkājamās tehnoloģijas jeb aktivitāšu viedaproces. No 2014.gada vidus līdz 2015.gada vidum valkājamo tehnoloģiju pārdošanas apjomi palielinājās par 250%. Valkājamo tehnoloģiju industrija ir palielinājusies par iespaidīgiem 223%. Ja apjomi turpinās pieaugt, pastāv reāla iespēja, ka līdz 2025.gadam industrija sasniegs paredzēto 74 miljardu ASV dolāru apgrozījumu.

Viedā aproce Fitbit: pārdoti 20 miljoni vienību.

 
Huawei viedpulkstenis
Huawei viedpulkstenis Foto: Publicitātes foto

2015

2015.gads ir viedpulksteņu gads. Apvienojot aktivitāšu viedaproču iespējas ar laika skaitīšanu un savienojamību vienā ierīcē, iegūta 2015.gada top Ziemassvētku dāvana. Potenciāli tiek paredzēts, ka viedpulksteņu tirgus līdz 2020.gadam sasniegs 32,9 miljardu ASV dolāru apgrozījumu, reģistrējot 68% tirgus pieaugumu periodā no 2014. līdz 2020. gadam.

Aplēses liecina, ka līdz 2018.gadam tiks pārdoti 135 miljoni valkājamo viedierīču. Ir ļoti maz citu industriju, kam paredzama tik strauja izaugsme un potenciālās iespējas revolucionarizēt veidu, kā cilvēki komunicē, monitorē savus veselības rādītājus, strādā un savstarpēji mijiedarbojas ar apkārtējo vidi.

Džeims Dzjie (James Jie), Huawei Apvienotās Karalistes un Īrijas izpilddirektors, saka: «Ir fascinējoši vērot, kā tehnoloģijas pēdējās dekādes laikā mainījušas mūsu dzīvi. Nesenā pagātnē mēs redzējām tehnoloģijas, kuras iederējās vai nu mūsu darba vidē, kā personālie datori, vai tika izmantotas spēlēm, piemēram, spēļu konsoles. Šobrīd tādas robežas vairs neeksistē, jo tehnoloģijas kļuvušas par neatņemamu mūsu dzīves sastāvdaļu. Valkājamās viedierīces, piemēram, Huawei Watch ir dabiska tehnoloģiju attīstība, apvienojot savienojamību ar stilu.»

Viedpulkstenis: paredzams, ka pārdošana sasniegs 68 miljonus vienību līdz 2018.gadam.

Huawei viedpulkstenis
Huawei viedpulkstenis Foto: Publicitātes foto
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu