Partijas «Latvijas attīstībai» (LA) Rīgas domes deputātu frakcija iesniegusi pieprasījumu sasaukt Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdi, kurā prasītu SIA «Rīgas satiksmei» ziņot par ūdeņraža trolejbusu iegādes un to uzpildes staciju izveides projektu ekonomisko un ekoloģisko pamatojumu, apstiprināja deputāts Viesturs Zeps (LA).
RD opozīcija pieprasa sasaukt ārkārtas sēdi par ūdeņraža trolejbusu ieviešanu (2)
Tas nozīmē, ka sēde jāsasauc nākamo 24 stundu laikā.
Opozīcija sēdē prasīs ziņot par projekta īstenošanas gaitu, ekonomisko pamatojumu, ietekmi uz vidi, finanšu un risku analīzi, kā arī rīcības plānu gadījumā, ja projektu īstenošana tiktu apturēta vai pārtraukta.
Sākotnējās projekta izmaksas tika lēstas ap 16 miljoniem eiro. Taču, kā norāda Zeps, trolejbusi neesot tie, kas rada lielāko gaisa piesārņojumu pilsētā. «Tādēļ aicināsim uzņēmuma kapitāla daļu turētāja pārstāvi Nilu Ušakovu (S) pārvērtēt projektu un tā ekonomisko un ekoloģisko pamatojumu», saka deputāts, norādot, ka projektu termiņu neievērošana vai projekta fiasko gadījumā pašvaldībai var draudēt soda sankcijas un milzīgi zaudējumi.
Kā aģentūrai LETA apstiprināja «Rīgas satiksmes» pārstāve Baiba Bartaševiča, trolejbusu palaišana ielās tik tiešām kavējas, taču no Eiropas Savienības puses uzņēmumam nekādas sankcijas nedraud. «Šis ir absolūti unikāls projekts, jo nekur citur pasaulē neviens ūdeņraža trolejbuss vēl nekursē. ES eksperti to izprot un mums nav noteiktas nekādas sankcijas un mēs joprojām saņemam visu nepieciešamo atbalstu,» sacīja Bartaševiča, norādot, ka, lai gan jau iepriekš termiņi vairākkārt pārcelti, šobrīd plānots, ka trolejbusi varēs sākt kursēt gada beigās.
Sagatavoto priekšlikumu par ārkārtas sēdes sasaukšanu LA aicinājusi parakstījušas arī pārējās opozīcijas frakcijas.