Ceļojumu aģente skaidro, kur palikusi klientu nauda

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: flickr.com/ jamesyenll

Pirmdien portāls TVNET vēstīja par ceļotājiem, kuri sūdzējās par latviešu uzņēmēju, ceļojumu aģentūras «Ceļojums tev» vadītāju, kura apkrāpusi vairākus desmitus cilvēku. Tagad piedāvājam pašas sievietes skatījumu. Viņa sarunā ar TVNET atklāj, kā iekūlusies nepatikšanās un centusies no tām tikt ārā.

Pievienots policijas komentārs

Pirmo rakstu un ceļotāju sūdzības varat izlasīt šeit:

Reķe sarunā ar portālu TVNET uzsvēra, ka neizvairās no saziņas ar apkrāptajiem klientiem. Vienkārši viņa tīri cilvēcīgi nevarot visiem atbildēt. Vakar vien sieviete saņēmusi aptuveni 300 zvanu.

Tāpat saņemti draudi. Viņa gan pieļauj, ka «esošajā putrā» tā ir normāla cilvēku reakcija. «Baidos par saviem tuviniekiem, tostarp bērniem,» viņa teica un atzina, ka patlaban izveidojies liels haoss.

Uzņēmēja ar TVNET starpniecību lūdza, lai klienti viņai dod nedaudz laika, kurā sakārtot domas un strukturēt darāmo.

Reķe pastāstīja, ka tūrisma nozarē darbojas jau septiņus gadus. Šajā laikā izveidots plašs klientu loks - aptuveni 1000 pircēju. Vairums esot apmierināti. Tā kā viņa strādājusi viena pati, varējusi piesaistīt cilvēkus ar zemākām piedāvājumu cenām: «Devu lielas atlaides no savām komisijām.»

Divi liktenīgi darījumi

Pēdējā laika «putra» sākusies ar kādu notikumu pagājušā gada rudenī. Tad viņa lielai ceļotāju grupai - aptuveni 50 cilvēku - pārdeva braucienu uz Ēģipti. Pārdošanas cena bijusi daudz zemāka, nekā vajadzējis. Viņa,

baidoties no sliktas publicitātes, nosaukusi pārāk zemu, «stulbu» cenu.

Konkrētākas darījuma summas Reķe neatklāj, bet var saprast, ka runa ir par lieliem skaitļiem, jo tūristu grupā bija daudz cilvēku.

Viņu «iegāzis» vēl viens gadījums. Tā kā viņa bija cilvēcīgi aizmirsusi iekļaut vairākus cilvēkus ceļojuma sarakstā, nācās ar viņiem slēgt mierizlīgumu un samaksāt par braucienu.

Tajā brīdī sākās «ķēdes reakcija». Lai atgūtu šajos darījumos pazaudēto naudu, Reķe sākusi dažādas apšaubāmas darbības nākamajos darījumos.

Šādu taktiku viņa sauc par biznesa kļūdu, kas rezultējusies ar zaudējumiem. Iepriekš viņas darbošanās bijusi kaut nedaudz, bet tomēr pelnoša.

Uzņēmēja atklāj, ka vēl šodien nav izdevies nosegt šo abu darījumu izdevumus.

Tagad situācija ir kļuvusi tik neatgriezeniska, ka nezinu, kā tikšu galā.

Reķe neslēpj, ka no viņas pakalpojumiem grib atteikties arī klienti, kuriem ceļojums vēl tikai priekšā. Viņa saprotot šo cilvēku reakciju.

Sieviete stāsta, ka viņu atbalsta ne tikai ģimene, bet arī iepriekš apmierinātie klienti. Ar šo morālo atbalstu ir vieglāk pārdzīvot šo situāciju un tas palīdz «savākties», bet, protams, tas neatrisina situāciju. Reķei ir četri bērni - vecākajam ir 17 gadu, bet jaunākajam - četri mēneši. Pa vidu vēl ir trīsgadnieks, kurš uzdod jautājumu, kāpēc pie viņiem nāk tik daudz dusmīgu cilvēku.

«Neceru uz cilvēku līdzjūtību, bet lūdzu nedaudz pacietības. Ar visiem vēlos sazināties. Vienkārši man nav pieredzes ar tādiem nobrukumiem.»

«Lūdzu cilvēkiem laiku apdomāties. Ja man ļaus turpināt strādāt, ceru ar klientiem norēķināties. Saprotu, ka diez vai man ļaus turpināt darboties tūrisma jomā,» viņa saka un norāda, ka plāno pārstrukturizēt biznesu. Kādā virzienā? «Divu dienu laikā nav bijis laika to izdomāt, bet, protams, idejas ģenerēju.»

Vienlaikus Reķe atzīst, ka

viņai nav iekrājumu, no kuriem atmaksāt kaut daļai klientu.

«Kā nauda ienāca, tā es to izdevu.»

Uz TVNET jautājumu, vai Reķe jūtas izdarījusi kaut ko nelāgu, viņa runāja par to, ka mēģinājusi problēmu risināt pavisam nepareizi.

Bet kā būtu bijis pareizi? Uzņēmēja spriež, ka būtu bijis labāk, ja viņa būtu pārdevusi braucienus uz Ēģipti 50 cilvēku lielajai grupai par reālo, nevis lētāko cenu. Pat ja viņi būtu aizlidojuši, būtu bijis izdevīgāk samaksāt šā ceļojuma izdevumus, nevis laika gaitā iekulties daudz lielākā ķezā.

Vēl viens variants būtu neslēgt mierizlīgumu par otru «ķēdes sākuma» darījumu. Katrā ziņā abu šo braucienu izmaksu summa būtu daudz mazāka nekā tagadējās nepatikšanas.

Ģimene grasoties braukt prom

Savukārt trešdienas rītā ar TVNET sazinājās kāda sieviete, kura stāstīja, ka Reķe viņu apkrāpusi. Runa esot par 6000 latiem. Šādu summu kliente samaksājusi par 5.oktobrī plānoto braucienu uz Turciju, taču tūroperatorā «Go Adventure» apgalvots, ka uz viņas vārda lidojuma biļetes neesot iegādātas. Arī klientu izvēlētā viesnīca esot tikai rezervēta, taču ne apmaksāta.

Tādā veidā apkrāpti esot simtiem cilvēku.

Turklāt uzņēmēja ignorējot klientu zvanus un e-pastus.

Lai cīnītos par savas naudas atgūšanu, kliente trešdienas rītā aizbraukusi pie Reķes uz mājām. Tur redzētais liekot domāt, ka

ģimene kravājot mantas un grasoties braukt projām.

Iespējams, ka viņu mērķis ir Anglija, kur Reķe esot nesen bijusi un varbūt noskatījusi sev jaunu dzīvesvietu.

«Viņa šos parādus nevar atdot. Kur citur viņa liksies?»

Apkrāptā kliente arī akcentēja, ka valsts iestādēm un likumsargiem vajadzētu iesaistīties šajā gadījumā un rīkoties, kamēr Reķe vēl atrodas Latvijā. Sieviete trešdienas rītā esot zvanījusi uz Siguldas policiju, taču neesot izdevies sazināties ar policistiem, jo neviens necēlis klausuli.

Vairāki apkrāptie vērsušies policijā

Valsts policijas pārstāvis Toms Sadovskis TVNET apstiprināja, ka policijā ir saņemti vairāku cilvēku iesniegumi par Reķes aģentūras «Ceļojums tev» darbībām. Patlaban policijā šos iesniegumus izskata un lemj, vai darbībās varētu būt nozieguma pazīmes.

Sadovskis nevarēja pateikt, cik ilgā laikā policijā izvērtēs iesniegumus un kad pieņems lēmumu, vai ierosināt kriminālprocesu par šīm darbībām.

Izdevies apkrāpt daudz cilvēku

Portāls TVNET jau ziņoja par apkrāpto cilvēku sūdzībām saistībā ar Reķes darbībām.

Ne viens vien ceļotājs palicis bez viesnīcas, normāla atpakaļceļa un pat laicīgi ieplānotā jaukā atvaļinājuma.

Bez pakalpojumiem palikušas arī ģimenes ar bērniem.

Tūroperatorā «Go Adventure» TVNET sacīja, ka Reķe klientus apkrāpusi vēl pirms dažām dienām.

Līdz pirmdienas vakaram tūroperatorā bija vērsušies aptuveni 50 apkrāpto cilvēku.

Jāvēršas pie likumsargiem

Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Liene Kindzule TVNET norādīja, ka apkrāptajiem, pirmkārt, pēc atgriešanās no ceļojuma būtu jāvēršas pie komersanta, ar ko slēgts līgums un jāpieprasa zaudējumu atlīdzība.

«Ja ir pārkāptas patērētāja tiesības, piemēram, saņemtais tūrisma pakalpojums neatbilst līguma noteikumiem, kā arī ja komersants neatbild uz patērētāja prasījumu, tad ir iespējams vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kas var palīdzēt konflikta risināšanā ar pakalpojuma sniedzēju un izvērtēt komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām.

Gadījumā, ja nepieciešams atgūt radušos materiālos zaudējumus un/vai saņemt kompensāciju, tad patērētājam jāvēršas tiesā vispārējā civiltiesiskā kārtībā.»

Pirmo rakstu un ceļotāju sūdzības varat izlasīt šeit:

CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu