Vadlīniju rokasgrāmata nosaka galvenos parametrus un standartus «Rail Baltica» dzelzceļa novietojumam, sliežu ceļam, uzbērumiem un zemes darbiem, hidrotehniskajām būvēm, tiltiem, pārvadiem, tuneļiem un līdzīgām būvēm. Tāpat tā nosaka dzelzceļa vilces energoapgādes, vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu, tostarp telekomunikāciju sistēmu, datu saņemšanas un sistēmu uzraudzības kontroles, infrastruktūras (staciju, apdzīšanas punktu), staciju termināļu un pasažieru platformu un to vides pieejamības nosacījumus. Vadlīnijas nosaka arī pielāgošanos klimata izmaiņām, arhitektoniskā un vizuālā dizaina prasības, kā arī drošuma, darbgatavības, remontējamības un drošības nosacījumus.
«RB Rail» valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa uzsvēra, ka «Rail Baltica» būvprojektēšanas vadlīniju apstiprināšana bija viens no galvenajiem atskaites punktiem projekta ieviešanā, kā arī saistību izpildē, ko paredz ar Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru parakstītais līdzfinansējuma līgums.
«Būvprojektēšanas vadlīniju rokasgrāmata ir nozīmīgs instruments jau sāktajā «Rail Baltica» infrastruktūras būvprojektēšanas procesā,» norādīja Rubesa.
Nozīmīgāko būvprojekta parametru definēšanas procesā izvēlēti parametri, kas sniegs iespējami augstāku pievienoto vērtību dzelzceļa infrastruktūrai un vienlaikus atbilst Eiropas Savienības savstarpējas izmantojamības tehniskajām specifikācijām. Salīdzinot ar iepriekš plānoto, nolemts nedaudz paaugstināt maksimālo projektēto pasažieru vilcienu kustības ātrumu - līdz 249 kilometriem stundā, kas nodrošinātu iespēju pārvietoties ar ātrumu līdz 234 kilometriem stundā, noteikt ass slodzi - 25 tonnas, un maksimālo kravas pārvadājumu vilciena garumu 1050 metru. Paredzēts, ka pamatotos gadījumos iespējami arī izņēmumi.