Aptauja: Aug sabiedrības interese par ekoloģiski tīriem un bioloģiskiem produktiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Latvijā aug sabiedrības interese par ekoloģiski tīriem un bioloģiskiem produktiem, liecina mazumtirgotāja «Rimi Latvia» veiktā iedzīvotāju aptauja.

Gandrīz puse jeb 48% respondentu atzīst, ka interesējas par produktu izcelsmes valsti, 25% respondentu norāda, ka interesējas, kā konkrētais produkts ietekmē veselību. Savukārt 14% aptaujas dalībniekiem ir svarīgi zināt, kādos apstākļos audzis konkrētais produkts.

Tāpat aizvien vairāk pircēju īpašu uzmanību pievērš veselīgam uzturam, izvēloties bioloģiskajās lauksaimniecībās audzētus augļus, dārzeņus, kā arī piena produktus un gaļas izstrādājumus. Saskaņā ar aptaujas datiem, produktus ar EKO sertifikātu vismaz reizi nedēļā iegādājas 27% respondentu.

Vairāk nekā puse jeb 57% aptaujāto izvēlei par labu ekoloģiski audzētiem produktiem mēdz nosvērties tieši to veselīguma dēļ, jo šo produktu audzēšanā un ražošanā neizmanto minerālmēslus, pesticīdus, antibiotikas, kā arī tos audzē un ražo saskaņā ar dabiskajiem augu un dzīvnieku augšanas procesiem.

Atbildot uz jautājumu par ekoloģiski tīru un bioloģisku produktu izvietojumu veikalā, 43% respondentu norādījuši, ka vēlētos, lai šie produkti būtu izvietoti atsevišķi, nevis starp citiem, līdzīgiem produktiem. Savukārt 37% atzīst, ka priecātos par šo produktu īpašu atzīmēšanu, lai uzreiz būtu redzams, kurš produkts ir saņēmis atbilstošu sertifikātu, un kurš nav.

«»Rimi» pircēji arvien vairāk novērtē ekoloģisko produktu segmentu, par ko visspilgtāk liecina aptaujas rezultāti un apgrozījuma pieaugums pret iepriekšējo periodu,» sacīja mazumtirgotāja «Rimi Latvia» sabiedrisko attiecību vadītāja Dace Preisa, uzsverot, ka «Rimi» atbalsta gan vietējos ražotājus, gan arī vietējos zemniekus.

«Rimi Latvia» tiešsaistes aptaujā piedalījušies 1007 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem

Kā liecina «Firmas.lv» dati, «Rimi Latvia» 2016.gadā strādāja ar 830,874 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieaugusi par 17%, sasniedzot 32,079 miljonus eiro.

Kompānijas «Rimi Latvia» vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas mazumtirdzniecības koncernam «ICA Group» piederošais «Rimi Baltic».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu