«Latvijas Balzams»: Latvijas valdībai turpmāk ir būtiski stimulēt vietējos ražotājus-eksportētājus

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Latvijas valdībai turpmāk ir būtiski stimulēt vietējos ražotājus-eksportētājus, jo produkcijas realizācija ārvalstīs ir viena no Latvijas ražotāju iespējām augt, teica alkoholisko dzērienu ražotāja AS «Latvijas Balzams» valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns.

«Viena no reālākajām iespējām Latvijas ražotājam augt ir uz eksporta tirgu rēķina. Tas nozīmē ražot konkurētspējīgus cenas un kvalitātes ziņā produktus. Līdz ar to ir būtiski stimulēt šādu vietējo ražotāju-eksportētāju,» sacīja Geidāns, piebilstot, ka tas ir vienlīdz svarīgi gan mazajiem ražotājiem, gan arī lielajiem nodokļu maksātājiem, kāds ir «Latvijas Balzams», kurš katru gadu valstij nodokļu veidā ieskaita ap 50 miljoniem eiro.

Pēc viņa teiktā, viens no ražotāja stimulēšanas veidiem ir nulles likmes ieviešana uzņēmumu reinvestētai peļņai, tajā skaitā attiecībā uz investīcijām energoefektivitātes pasākumos. «Gribu izteikt cerību, ka mūsu valdība nākamgad spēs argumentēti diskutēt par šo jautājumu, izvērtējot Igaunijas un citu valstu pieredzi, un vienoties par tālāko virzību,» atzīmēja «Latvijas Balzams» valdes priekšsēdētājs.

Viņš arī uzsvēra, ka viens no uzņēmumu konkurētspējas celšanas virzieniem ir investīcijas. Ņemot vērā valdības Latvijas Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam definēto attiecībā uz efektīvu un viedu energoresursu izmantošanu kā vienu no nosacījumiem Latvijas produktu un pakalpojumu konkurētspējas un eksporta apjomu palielināšanai, «Latvijas Balzams» sagaida vairāk atbalsta programmu investīciju veicināšanai energoefektivitātes un citās jomās. Šādas investīcijas prasa ilgtermiņa atdevi līdz pat pieciem gadiem, un valsts atbalsts būtu labs motivējošs faktors tās uzsākt.

Vienlaikus viņš piebilda, ka alkohola nozarē ļoti būtiska ir paredzamība, tādēļ pozitīvs solis ir valdības definētā akcīzes likmju politika līdz 2018.gadam. «Ceram, ka šis vārds, kas tika dots uzņēmējiem, tiks turēts,» uzsvēra «Latvijas Balzams» valdes priekšsēdētājs.

Tāpat viņš izteica cerību, ka valdības komunikācija ar nozari specifiskos likumdošanas jautājumus kļūs tikai aktīvāka un tādējādi palīdzēs nepieļaut iepriekšējās kļūdas un netērēt laiku neauglīgām diskusijām. Vienlaikus viņš atzina, ka pēdējo gadu laikā valdības sadarbībā ar nozares uzņēmumiem ir vērojami uzlabojumi.

Kā ziņots, «Latvijas Balzams» kopš 2014.gada oktobra iekļauts holdinga kompānijā «Amber Beverage Group», kas tika izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai «SPI Group» apvienojot Baltijas uzņēmumus - «Latvijas Balzamu», dzērienu izplatītājus «SPI Distribution Latvia», «SPI Distribution Estonia» un «Bennet Distributors» Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi «Latvijas Balzams veikali» Latvijā un «Darija» Lietuvā. «Amber Beverage Group» dibinātāja un 100% daļu īpašniece ir Nīderlandē reģistrētā kompānija «S.P.I. Regional Business Unit B.V.».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu