Tūrisma lielākais izaicinājums – inovācijas

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes attēls

Tūrisms ir viena no dinamiskākajām, globālākajām un pasaulē pieprasītākajām nozarēm. Pasaulē veiktie pētījumi liecina, ka pēdējo desmit gadu laikā tūrisma ceļojumu skaits pasaulē pieaudzis par 46,6%. Ne velti gandrīz katrs desmitais cilvēks pasaulē strādā tūrismā un ar to saistītās jomās. Pēdējo piecu gadu laikā tūrisma attīstība Latvijā ir piedzīvojusi strauju augšupeju - gandrīz divas reizes pieaudzis tūristu skaits un vairāk nekā divas reizes palielinājušies viņu kopējie izdevumi.

Rīga – pasaules līmeņa galamērķis

Viesnīcu jomā galvaspilsētā ienāk arvien jaunas ārvalstu viesnīcu ķēdes, piemēram, Semarah Hotels, Wellton, Kempinski un citi, kas liecina par Rīgu kā populāru galamērķi. Savukārt Centrālās statistikas pārvaldes apkopotā informācija liecina, ka apkalpoto personu skaits viesnīcās un citās tūristu mītnēs pēdējos gados pārsniedzis 2 miljonu cilvēku. Tas ir ievērojams skaits tūristu Latvijai kā mazai valstij, un to skaits arvien pieaug. Tūrisma nozares statistika liecina, ka 2016. gadā Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs visvairāk apmetušies ceļotāji no Vācijas (12,1%), Krievijas (12,0%), Igaunijas (8,0%), Lietuvas (7,0%), Somijas (6,8%) un Lielbritānijas (6,2%).

Foto: Publicitātes attēls

«Pērn pasaulē starptautisko tūristu skaita pieaugums sasniedza 7%. Tas liecina, ka salīdzinājumā ar kopējiem ekonomikas attīstības tempiem, pieprasījums šajā nozarē aug straujāk. Arī nākotnē tiek prognozēts starptautisko tūristu skaita pieaugums 4-5% vidēji gadā. Tāpēc darba spēks tūrisma un viesmīlības nozarē ir un būs vajadzīgs,» stāsta Biznesa augstskola Turība Tūrisma un viesmīlības katedras vadītāja Maija Rozīte.

Izglītots darbaspēks – vērtība arī tūrisma jomā

Nav noslēpums, ka augstāko izglītību apliecinošs dokuments palielina potenciālā darba ņēmēja vērtību no darba devēja skatupunkta. Izglītots darbaspēks vienmēr uzskatīts par vērtību darba tirgū. Turklāt tirgus pieprasa ne tikai teorētisku zināšanu apguvi, bet arī praktiskas iemaņas, ko jaunie speciālisti ātri var apgūt praksē studiju laikā.

Arī tūrisma un viesmīlības jomā strādājošo vērtība ir iegūtās zināšanas, kas palīdz atvērt durvis ne tikai uz vietējo darba tirgu, bet sniedz arī iespēju būt konkurētspējīgam ārvalstīs. Biznesa augstskola Turība profesionālā bakalaura studiju programma «Tūrisma un viesmīlības nozares uzņēmumu vadība» piedāvā apgūt ne tikai nepieciešamās zināšanas tūrisma un viesmīlības uzņēmējdarbības jomās, bet arī sniedz iespēju praktiski pilnveidot savas prasmes gan komandas darbā, gan darbā multikulturālā vidē, kas mūsdienu globalizācijas ietekmē kļūst par nepieciešamību. Studiju laikā studenti mācīsies izprast citu kultūru atšķirīgo domāšanas veidu un dzīves pieeju, kritisko domāšanu un spēju strukturēti paust savu viedokli. Tās ir vērtības, ko absolventi praktiski spēs tālāk izmantot savā dzīvē. Studiju programmas absolventi iegūst ne tikai diplomu par augstākās izglītības iegūšanu, bet arī sertifikātu par iesaistīšanos papildus aktivitātēs.

«Turības studiju laikā apjautu savu patieso interesi par viesnīcu jomu. Turklāt Turība uzrunāja ne tikai programmas piedāvājuma, bet arī estētiskā ziņā – tā bija līdzīga ārvalstu augstskolām», stāsta Māra Blaubārde, pieczvaigžņu viesnīcu Schlössle Hotel un St. Petersbourg Hotel Tallinā vadītāja.

Vairāk par Biznesa augstskolu Turība, studiju programmām un iespējām var uzzināt, ielūkojoties www.turiba.lv sadaļā Studijas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu