Mārketinga zīme «Sierzinis» līdz šim ir piešķirta 58 saimniecībām un ražotnēm

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/LETA

Latvijas lauku tūrisma asociācijas «Lauku ceļotājs» izveidotā mārketinga zīme «Sierzinis» līdz šim ir piešķirta 58 saimniecībām un ražotnēm, uzzinājām Latvijas lauku tūrisma asociācijā «Lauku ceļotājs».

«Sierziņa» zīmi piešķir saimniecībām un ražotnēm, kas ir siera ražotāji, stāsta par siera tapšanu apmeklētājiem, piedāvā to nogaršot vai iegādāties. Zīmi saņem arī lauku krodziņi, restorāni un citi, kas piedāvā savās ēdienkartēs vietējo meistaru gatavotos sierus.

Tāpat siera cienītāji var doties arī četros individuālos «Gardā siera ceļa» maršrutos - «Dienvidvidzemes piena tūre», «Kurzemes piena tūre», «Latgales piena tūre» un «Ziemeļvidzemes piena tūre». Tāpat pieejama iespēja grupās doties profesionālā lauksaimniecības tūre, kuras laikā ir iespēja iepazīt lopkopības saimniecības, kas audzē govis, aitas, kazas un cūkas, kā arī vairākus kultūrvēsturiskus objektus.

Siera cienītājiem ir pieejama tūrisma brošūra «Gardā siera ceļš», kurā apkopota informācija par «Sierziņu» vietām Latvijā - mājražotājiem, zemnieku saimniecībām, lielākiem un mazākiem piena pārstrādes uzņēmumiem, kooperatīviem un pienotavām Latvijā, kur var uzzināt par siera gatavošanas procesu, vēsturi, doties izzinošās ekskursijās, iegādāties un nogaršot dažādas Latvijā ražotas siera šķirnes. «Gardā siera ceļš» ir ceļvedis vietējo sieru pasaulē un tapis sadarbībā ar biedrību «Siera klubs». Ceļvedis iepazīstina ar vietējo sieru veidiem un šķirnēm, kā arī ar «Sierziņa» saimniecībām. Brošūra tapusi Eiropas Savienības COSME programmas projekta «Gardais siera ceļš» ietvaros.

Jau ziņots, lai apzinātu Latvijā gatavoto sieru daudzveidību, Latvijas lauku tūrisma asociācija «Lauku ceļotājs» izveidojusi zīmolu «Sierzinis», kuru piešķirs saimniecībām un ražotnēm, kas ir meistari siera gatavošanā, stāsta par siera tapšanu apmeklētājiem, piedāvā to nogaršot vai iegādāties. Zīmi saņems arī lauku krodziņi, restorāni un citi, kas piedāvā savās ēdienkartēs vietējo meistaru gatavotos sierus.

«Lauku ceļotājs» mājaslapā izveidota arī sadaļa «Sierzinis», kurā atrodama kontaktinformācija un apraksti par vietām un saimniecībām, kurās var iegādāties pašu ražotos sierus un uzzināt, kā tie top. Ir iespējams arī doties gardās brīvdienās, apmeklējot saimniecības, kas ražo sieru, un iegādājoties sieru kolekciju, ko baudīt mājās. Šādām brīvdienām iesakām divu dienu piena tūres Kurzemē, Latgalē, Ziemeļvidzemē, Dienvidvidzemē. Tie ir kartē iezīmēti maršruti, kuros var doties gan ģimenes, gan nelielas grupas, iepriekš sazinoties ar saimniecībām un piesakot savu apmeklējumu.

«Sierziņa» zīme izveidota Eiropas Savienības atbalstītajā projektā «Tasty Cheese Tour».

«Lauku ceļotājs» ir vecākā un spēcīgākā lauku tūrisma organizācija Latvijā, dibināta 1993.gadā. Biedrības mērķis ir lauku tūrisma attīstība Latvijā kopējā lauku ekonomikas kontekstā, sadarbojoties ar lauksaimniecības, pašvaldību, dabas aizsardzības un citām nozarēm. «Lauku ceļotāja» biedri ir lauku tūrisma, lauksaimniecības, amatniecības uzņēmēji, pašvaldības, valsts iestāžu un organizāciju struktūrvienības visos Latvijas novados.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu