IT uzņēmējs: Testējam produktus, ko lieto 1,5 miljardi cilvēku

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Apgrozām apmēram divus miljonus eiro, bet produktus, ko testējam, kopumā lieto 1,5 miljardi cilvēku visā pasaulē, sacīja tehnoloģiju testēšanas uzņēmuma «TestDevLab» līdzīpašnieks Andrejs Frišfelds. Kā stāstīja Frišfelds, «TestDevLab» nodarbojas ar programmatūras testēšanu, testēšanas programmproduktu izstrādi, kā arī mobilo un tīmekļa risinājumu izstrādi ārpakalpojumā.

«Testēšanas klāsts ir plašs - sākot ar lietotņu manuālo testu veikšanu, turpinot ar automatizēto testu izstrādi un specifisku risinājumu izstrādi, kā piemērus minot baterijas un datu nolietojuma risinājumu, audio, video kvalitātes noteikšanas risinājumu un servera puses komunikācijas testēšanas risinājumu,» skaidroja Frišfelds.

Viņš atklāja, ka doma veidot šādu uzņēmumu radusies, strādājot tagadējā uzņēmuma darba lauka «otrā pusē» - pie pasūtītāja - un redzot, ko pasūtītājs sagaida no pakalpojuma sniedzēja un ko šajā virzienā iespējams uzlabot.

«Abi ar otru īpašnieku Ervinu Grīnfeldu strādājām Valsts ieņēmumu dienestā, kur katrs vadījām savu nodaļu un atbildējām par programmproduktu testēšanu, jaunu izstrādāto produktu atbilstību prasībām no pasūtītāja,» turpināja Frišfelds. «Tur jau bija pirmā saskaršanās ar testēšanu, un, kā jau zināms, ārpakalpojums veic visus tos darbus, līdz ar to mums bija jāorganizē un jāpārvalda visas šīs lietas.»

«Pēc tam turpinājām darba gaitas uzņēmumā «Skype», arī tur bija jāstrādā ar partneriem, kuri veic programmatūras izstrādes, testēšanas un automatizācijas darbus. Protams, arī iekšējā komandā bija inženieri, bet vienmēr vajag palīdzību no ārpuses,» pauda Frišfelds. «Šo gadu laikā uzkrājām lielu pieredzes bagāžu par to, kādu labumu dod ārpakalpojums testēšanā un izstrādē, kā arī apzinājām situācijas, kur ārpakalpojums nav nepieciešams, kā šajā pakalpojumā pietrūkst un tā tālāk.»

«Tā lēnām nonācām pie idejas, ka varam izveidot uzņēmumu, kas nodrošina IT kā ārpakalpojumu, kas nav nekāds jaunāks un citāds, bet mēs varētu strādāt labāk, jo zinām no pasūtītāja puses, ko viņš grib,» piebilda uzņēmējs.

Viņš atzina, ka sākumā bija skaidrs, kā realizēt uzdevumus tehniski, taču jau ļoti agri sākās jauni izaicinājumi - kā pārdot, kā parādīt klientiem, kas tu tāds esi, ko māki.

«Šeit ļoti labi nostrādāja mūsu kontaktu un paziņu loks no starptautiskā darba. Daudzi kontakti no «Skype» laikiem strādā vai nu savos, vai arī citos tehnoloģiju uzņēmumos, un pirmie lielākie klienti tika iegūti, pateicoties tieši šiem kontaktiem un tam, ka viņi zina, kas esam un ko spējam izdarīt,» atklāja Frišfelds.

«Pašlaik mūsu klientu lokā ir «Skype», «Microsoft», «Twilio», «Libon», «Latvenergo», vairākas Latvijas bankas un daudzi citi uzņēmumi, kuru produktus testējam, tādējādi arī ietekmējot to, ko gala beigās saņem klients,» atklāja Frišfelds. «Nesen rēķinājām, ka produktus, ko testējam, izmanto apmēram 1,5 miljardi cilvēku visā pasaulē. Mēs kļūdīties nedrīkstam.»

SIA «TestDevLab» dibināts 2011.gada novembrī. Uzņēmums vienādās daļās pieder Frišfeldam un Grīnfeldam, bet pērn apgrozīja 2,354 miljonus eiro un nopelnīja 727 510 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu