SPRK: Ieviest vienotu mobilo sakaru operatoru klientu uzskaites sistēmu var nebūt lietderīgi

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Ieviest visiem Latvijas mobilo sakaru operatoriem vienotu klientu uzskaites sistēmu var nebūt lietderīgi, informēja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) Komunikāciju nodaļas galvenā speciāliste Ieva Bethere.

Kā sacīja Bethere, Latvijas normatīvie akti neregulē, kā operatori uzskaita savus klientus, norādot, ka ir vairāki veidi, kā skaitīt mazumtirdzniecības pakalpojumu lietotājus. «Vispirms jāizvēlas, kura pakalpojuma lietotājus skaitīt -

kopējo lietotāju skaitu skaitīt nav lietderīgi, jo dažādu pakalpojumu lietotāji pārklājas,

bet ne pilnīgi,» skaidroja Bethere.

«Var skaitīt aktīvos numurus, proti, numurus, kuri piešķirti lietošanā un kuri ir izmantoti pēdējo trīs mēnešu laikā. Šādi skaitot parasti iegūst pārāk lielu skaitli, jo

lielai daļai lietotāju ir vairāk nekā viens numurs.

Turklāt katram datu pārraides pieslēgumam un katram M2M (»machine-to-machine«) pieslēgumam arī tiek piešķirts numurs, kuru atsijāšana prasa papildu darbu komersantam,» stāstīja Bethere.

Otrs variants ir skaitīt lietotājus jebšu to, cik līgumus komersants ir noslēdzis ar pakalpojumu lietotājiem. «Šādi skaitot, visticamāk, iegūst pārāk mazu skaitli, jo

organizācijām un iestādēm var būt vairāk nekā simts lietotāju, bet noslēgts tikai viens līgums,»

uzsvēra Bethere. «Turklāt, ja šādam lietotājam ir pašam sava vietējā centrāle vai savs virtuālais tīkls, komersants var pat nezināt konkrētajā mirklī aktīvo lietotāju skaitu.»

«Vēl jāvērtē, vai strikti darba vajadzībām izmantojams pieslēgums jāskaita kā atsevišķs lietotājs vai tomēr šādu pieslēgumu neskaitīt?» piebilda SPRK pārstāve.

Kā vēl vienu ietekmējošo faktoru Bethere minēja komersantu atšķirīgās uzskaites sistēmas.

«Pat, ja izdotos panākt, ka visi komersanti ievēro vienotu lietotāju uzskaites sistēmu, tomēr rezultātu apkopošanā joprojām iezīmētos noteiktas atšķirības, jo

aizvien populārākas kļūst alternatīvas saziņas metodes - «Skype», «WhatsApp», «Viber» un citas, kuru precīzu lietotāju skaitu uzzināt ir praktiski neiespējami,»

atgādināja Bethere, piebilstot, ka būtiskākais šādos tirgus apstākļos ir sekot līdzi tirgus attīstības tendencēm vidējā līdz ilgtermiņā.

Iepriekš mobilo sakaru operatoru pieeja uzņēmuma klientu skaita novērtējumam atšķīrusies - «Latvijas Mobilais telefons» pārvalda 1 132 552 mobilos pieslēgumus, «Tele2» klienti ir puse Latvijas iedzīvotāju, bet «Bite» klientu skaits sasniedzis 534 000.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu