Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

"Latvijas Dzelzceļš" elektrifikācijas projektā plāno iesaistīt "Latvenergo"

VAS "Latvijas Dzelzceļš" elektrifikācijas projektā "Latvenergo" noteikti būs iesaistīts - ar uzņēmuma vadību notiks konsultācijas visu plānošanas periodu. Vienlaikus patlaban vēl nevarot runāt par konkrētiem skaitļiem, taču esot skaidrs, ka elektroenerģijas patēriņš LDz varētu pieaugt vairākkārt.

Projekta finansēšanas modeli plānots izstrādāt līdz 2012.gada 1.oktobrim.

Savukārt līdz šī gada beigām paredzēts izstrādāt priekšlikumus tehniskās realizācijas posmiem.

Kā ziņots, vakar LDz pārstāvis Māris Riekstiņš skaidroja, ka dzelzceļa elektrifikācijas projektu ir atbalstījusi arī Ekonomikas ministrija. Ostu padome savukārt atbalstīja ieceri projektu iekļaut nākamā finanšu perioda 2014.-2020.gadam prioritātēs, kā arī piesaistīt līdzekļus no Kohēzijas fonda.

Riekstiņš atzina, ka, elektrificējot līnijas, plānots pāriet uz maiņstrāvu, tāpēc arī 34 vilcieni, kurus plāno iegādāties AS "Pasažieru vilciens", būs jāpārveido, taču izmaksas būšot salīdzinoši mazas.

Projekta izmaksas tiek lēstas 549 miljonu eiro (380 miljonu latu) apmērā, un tas paredz elektrificēt līnijas līdz Daugavpilij, Rēzeknei un Ventspilij, taču nepietiekamās kravas plūsmas dēļ ne līdz Liepājai.

Satiksmes ministrs Aivis Ronis Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē norādīja, ka ir jāizvēlas dzelzceļa elektrifikācijas ceļš, lai saglabātu "Latvijas Dzelzceļa" konkurētspēju. Viņš gan atzina, ka patlaban aktuāls esot jautājums par finanšu resursiem, lai pēc iespējas ātrāk veiktu elektrifikāciju.

Reāli elektrifikācijas procesu varot sākt nākamā gada beigās.

SM informē, ka projekta īstenotājs būtu VAS "Latvijas Dzelzceļš", kura veiktā izpēte dzelzceļa infrastruktūras elektrifikācijai piedāvā trīs pamatscenārijus un to analīzi. "Latvijas Dzelzceļš" rosinās atbalstīt dārgāko, taču ilgtermiņā perspektīvāko variantu ar pilnu pāreju uz maiņstrāvas elektroenerģiju. Dzelzceļu elektrifikāciju kā ļoti nozīmīgu uzsver arī Eiropas Komisija, tāpēc paredzams, ka šādam projektam būtu arī Eiropas Savienības (ES) atbalsts.

Uz augšu
Back