Puse britu vecos telefonus glabā tikai bilžu dēļ

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Ir ļoti daudz tādu cilvēku, kas neprot no sava viedtelefona lejupielādēt ar to uzņemtās bildes. Lielbritānijā šādu cilvēku īpatsvars starp visiem viedierīču lietotājiem ir apmēram puse, un šī puse savus vecos viedtālruņus glabā mājās, ik pa laikam izņemot no kumodes, uzlādējot un lietojot kā fotoalbumus.

Aptaujājot tūkstoš cilvēkus Lielbritānijā, noskaidrots, ka 49% no viņiem mājās ir vismaz viens vecs mobilais telefons. Tam vieta kumodē atvēlēta tikai ar vienu nolūku - telefona atmiņā ir bildes un video, ko kādreiz varētu sagribēties atkal caurskatīt.

Izrādās, ka apmēram puse britu zina, kā ar telefonu uzņemt bildes un video, taču neprot pēcāk iemūžinātos kadrus lejupielādēt datorā. Par failu nosūtīšanu fotolaboratorijai, kas tos varētu uzlikt uz papīra, nemaz nerunājot.

Digitālo atmiņu albumu kompānijas Memoirs pārstāvis Freds Roča atzīmē, ka «mūsdienās visiem ir telefons ar kameru un tagad ikviens ir fotogrāfs amatieris».

«Mēs ar fotogrāfijām dokumentējam savu dzīvi intensīvāk nekā iepriekš. Sekas ir tādas, ka fotogrāfiju vērtība ir krietni mazāka nekā toreiz, kad nācās pirkt un attīstīt samērā dārgās fotofilmiņas. Tieši tāpēc vecie telefoni bieži kalpo par fotoalbumiem. Bildes ir pietiekami vērtīgas, lai netiktu izdzēstas, taču vienlaikus arī pārāk vienaldzīgas, lai tērētu laiku un naudu to apstrādei,» tā Roča.

Kā jau minēts, veci telefoni - bilžu albumi mājās ir 49% britu. No viņiem 38 procenti atzinuši, ka viedo ierīci no plaukta izceļ vismaz reizi gadā, kad grib pakavēties atmiņās. Piedevām caurlūkotas tiek ne tikai bildes un video, bet arī epasta sūtījumi un vecās īsziņas. Pēc aptaujāto teiktā, tā iespējams pārvarēt vientulības sajūtu, kā arī labāk novērtēt savus draugus un ģimeni.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu