Katru gadu lielākā daļa Latvijas uzņēmumu organizē saviem darbiniekiem vasaras sporta spēles, kas kļuvušas par uzņēmumu kultūras tradīciju, norāda Šukjurovs, piebilstot, ka katru gadu šie vasaras pasākumi iegūst arvien lielāku popularitāti. «Tuvojoties vasaras periodam, uzņēmumi ar lielāku kolektīvu jau laicīgi uzrunā mūsu aģentūru, lai piemeklētu atbilstošu un pieejamu vietu vēlamajos vasaras datumos. Jau martā daudzas norises vietas ir aizņemtas, jo tās laikus tiek rezervētas, kā arī tās aizņem jaunie pāri kāzām,» uzsver EventAgency.lv vadītājs.
Kāzu rīkotāja Dace Miezīte no Kāzu aģentūras norāda, ka 30-40% jauno pāru svinību vietas un kāzu pakalpojumus sāk rezervēt jau pusotru gadu iepriekš, bet nav tā, ka visi tik laicīgi sāk, tie, kas savas vasarā iecerētās svinības sāk plānot martā un aprīlī, jau izjūt stresu.
Pēc Šukjurova teiktā, sporta spēļu aktivitātēs uzņēmumi arvien biežāk izvēlas spēcīgus komandas veidošanas uzdevumus, kur jāliek lietā ne tikai loģiskā, bet arī radošā domāšana. Tādēļ katram uzņēmumam saturs tiek izstrādāts individuāli, balstoties uz vēlmēm, nozari un uzņēmuma vērtībām. «Netiek arī aizmirsts par uzņēmumu darbinieku ģimenēm un arī mazajiem sportotājiem, kuriem paralēli tiek atvēlēta īpaša uzmanība un programma,» viņš piebilst.
Kā jaunumu EventAgency.lv šogad piedāvā alternatīvas vasaras sporta spēlēm - nometnes/retrītus un minifestivālus. Tāpat tiek piedāvātas nometnes uzņēmumu darbinieku labsajūtai un izaugsmei, piemēram, Crossfit nometnes, veselīga dzīvesveida nometnes, pārdošanas nometnes, komandas veidošanas nometnes u.c. izglītojošas un attīstošas nometnes/retrīti. «Šajās dienās kolektīvs pavada laiku, kopā aktīvi atpūšoties, izglītojoties dažādos semināros un veicot komandas veidošanas uzdevumus. Semināri mēdz būt gan profesionālajai, gan personiskajai izaugsmei un attīstībai. Norises laiks šādiem retrītiem/nometnēm visbiežāk ir nedēļas nogales no piektdienas līdz svētdienai,» skaidro aģentūras vadītājs.
Minifestivāli uzņēmumiem savukārt ir bezrūpīga kopā būšana un izklaide darbiniekiem, sadarbības partneriem un klientiem ar aktīvās atpūtas iespējām, radošās izpausmes aktivitātēm, pašmāju un ārzemju mūziķiem.
Uzņēmumiem, kuri plāno sporta spēles, EventAgency.lv iesaka veikt darbinieku aptauju par viņu vēlmēm un interesēm, uz kurām balstīt pasākuma koncepciju. «Vai darbinieki velētos vienas vai divu dienu pasākumu, kāds būtu vēlamais komforta līmenis pasākumu norises vietai - vai nebūtu iebildumu pret nakšņošanu teltīs u.tml., ņemt vērā dalībnieku ēšanas paradumus, alerģijas un veselības stāvokli,» iesaka Šukjurovs, papildinot, ka mūsdienās veģetāriešu kļūst arvien vairāk. Būtu arī jānoskaidro dažādu produktu nepanesības, lai visi varētu pilnvērtīgi izbaudīt plānoto pasākumu.
Ēdiena kvalitāte un piedāvātā maltīte ir arī viens no svarīgiem faktoriem, ko savā izvēlē norāda kāzu rīkotāji, uzsver Kāzu aģentūras pārstāve. Kāzu svinību vietas izvēlē dominē dažādas vietas pie ūdeņiem aptuveni 100 km rādiusā ap Rīgu. Tomēr arvien pieaug to pāru skaits, kas vēlas kāzas svinēt galvaspilsētā. Agrāk šādu izvēli izteica krievvalodīgie pāri, bet mūsdienās arī latvieši, īpaši, ja laulībā stājas ar ārzemnieku, nereti kāzas notiek Rīgā un svinību vietai tiek izvēlēta vai nu vieta Vecrīgā, vai ar skatu uz Vecrīgu no Pārdaugavas.