M.Zanders: Valdība svaidās starp pārāk daudzām iecerēm? (48)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rīt valdība skatīs savu rīcības plānu Deklarācijas par Valda Dombrovska vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai. Lai gan arvien biežāk liekas, ka neko plānot jēdzīgi nevar un līdz ar to dažnedažādie plāni ir nebūtiski, mēģināsim saprast, ko valdība tuvākā gada laikā ir iecerējusi (ceru, ka aiztaupīšu jums vairākas stundas laika, kas nepieciešamas plāna izlasīšanai).

Plāna daudzos punktus varētu nosacīti sadalīt trijās grupās.

Pirmā. Iespējams, ka vajadzīgs lēmums – ar interesi jāgaida, kāds tas precīzi būs.

# Līdz nākamā gada oktobrim valdība gatavojas izstrādāt regulējumu tam, kā valsts pārvaldes uzdevumi tiek deleģēti privātpersonai vai citai publiskai personai (1.2.). Cik noprotams, runa ir par daudz pieminēto valsts funkciju nodošanu privātbiznesam, tātad te gaidāmas diskusijas gan par to, no kādiem tieši pārvaldes uzdevumiem valsts var atteikties, gan - kam to veikšana uzticama.

# IT biznesa pārstāvjiem (ņemot vērā valsts pasūtījumu lielo nozīmi) svarīgs varētu būt lēmums līdz šā gada 30.decembrim izstrādāt koncepciju par turpmāko valsts informācijas sistēmu attīstību un nodrošināšanas kārtību (4.1.3.).

# Līdz šā gada 30.novembrim valdība apņēmusies izvērtēt, cik efektīva ir pašreizējā ES fondu vadības un kontroles sistēma (7.2.2.). Pieļauju, ka tas ir būtisks jautājums daudziem uzņēmējiem, jo īpaši – kāda būs tālākā, praktiskā darbība pēc šīs izvērtēšanas.

Otrā. Vajadzīgs lēmums, bet kādēļ tā īstenošanai vajadzīgs tik ilgs laiks?

# Piemēram, lai nodrošinātu daudz piesaukto informācijas pieejamību, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija veiks valsts pārvaldes un pašvaldību mājas lapu monitoringu un, balstoties uz šo izvērtējumu, ierosinās, kā informācija uzlabojama (1.6.). Nu, pareizi, bet kādēļ tas darāms līdz nākamā gada 1.jūnijam? Ātrāk nevar?

# Tikpat bieži dzirdam runas par nepieciešamību noteikt vienotu kārtību, kādā tiek izvirzīti un vērtēti kandidāti uz amatiem valsts pārvaldē (3.4.). Pareizi? Pareizi. Bet vai tad Valsts kanceleja to nevar izdarīt pirms nākamā gada 31.marta?

# Valdība identificē vispārzināmu problēmu, ka krīzes laikā palielinās pret īpašumu vērstu noziedzīgo darījumu skaits, un rosina izstrādāt īpašu pasākumu kompleksu (9.1.3.). Līdz nākamā gada 31.oktobrim... Nu, lai nu būtu, ka šī ziema un rudens būs tāda mierīga...

# Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija gatavojas savā mājas lapā nodrošināt brīvu piekļūšanu pašvaldību teritorijas plānojumiem (13.3.). Laba lieta, bet kādēļ jāgaida līdz nākamā gada 30.septembrim?

Trešā. Ieceres, bez kurām varētu arī iztikt.

# Iekšējais tūrisms, protams, ir jāveicina, bet vai nevarētu atlikt projektu "Dižā Baltijas apceļošana" (7.3.1.)?

# Vai ir obligāti (jo sevišķi ņemot vērā nacionālās aviokompānijas ne sevišķi spožo stāvokli) strādāt pie regulāru lidojumu sākšanas uz Irānu, Sīriju, Libānu un Lībiju (14.7.2.)?

# Skan, protams, labi, bet vai ir ļoti aktuāli "mazināt informācijas telpas nošķirtību kā Latvijā, tā starp Latviju un starptautisko sabiedrību" (2.4.)? Cik šis prieks izmaksās?

# Un ko nozīmē "veikt iepirkumu ES standartiem atbilstošas jaunas dzelzceļa līnijas izpētei" (14.11.2.)?

Visbeidzot, publiskajā telpā jau var daudz šūmēties, bet valdības darba plānā ir pietiekoši detalizēti uzskaitīts, kādi precīzi darbi veicami Nacionālās bibliotēkas celtniecībā (11.2.1.2.), un arī ceļu būves megaprojekti ar privātā kapitāla piesaisti nekur nav pazuduši (14.1.1.).

Pieminēju, protams, tikai dažus no dokumentā minētajiem uzdevumiem, kas izraisa jautājumus. Varbūt lietderīgāk ir uzdevumu skaitu samazināt, toties veikt tos ātrāk un labāk?

Vairāk ŠEIT

Komentāri (48)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu