Matīss pats negrasās demisionēt; gaidīs premjeres rīkojumu

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss pats negrasās demisionēt un gaidīs Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas rīkojumu. Matīss sacīja, ka no rīta Straujuma informējusi, ka prasīs viņa demisiju. Pēc Matīsa teiktā, šī saruna ilgusi apmēram pusminūti.

Ministrs arī atzīmēja, ka «pie krēsla» nekad nav turējies un neturas arī tagad, taču pašam demisionēt šādā brīdī būtu gļēva rīcība.

Vienlaikus Matīss pastāstīja, ka ir jau uzrakstījis iesniegumu par atgriešanos Saeimā. Straujumas rīkojums par demisiju gan vēl nav saņemts.

Tāpat Matīss preses konferencē izslēdza iespēju, ka viņš varētu tikt iecelts «Latvijas Dzelzceļa» vadītāja amatā.

Savukārt iespēju kādā no nākamajām valdībām ieņemt satiksmes ministra amatu viņš nekomentēja.

Matīss: Valdība solidāri ir atbildīga par «airBaltic» izvēlēto finanšu investoru

Par valdības lēmumu attiecībā uz Latvijas nacionālās lidsabiedrības «airBaltic» izvēlēto investoru atbildīga ir valdība un arī premjere Laimdota Straujuma (V), jo lēmums pieņemts solidāri, šodien brīfingā skaidroja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Viņš daļēji piekrita, ka ir pataisīts par grēkāzi, lai gan varbūt vajadzējis aktīvāk strādāt.

Vienlaikus viņš atzina, ka ar investoru piesaisti nodarbojās «Prudentia», kura Satiksmes ministrijai piedāvāja tikai vienu iespējamo variantu, par ko nobalsoja arī valdība. Satiksmes ministrija investoru meklējusi vien pēdējo mēnesi, pēc tam kad pārtraukta sadarbība ar «Prudentia».

Matīss skaidroja, ka šodien viņam ar Straujumu bijusi aptuveni 30 sekunžu saruna, kurā pārmests, ka piedāvāts tikai viens investors.

Matīss neizslēdza, ka arī izraudzītais investors varētu no darījuma atteikties, jo valdība pieprasījusi papildu nosacījumus, lai valstij darījums būtu drošs.

Matīss skaidroja, ka demisijas pieprasījums viņam bijis pārsteigums, taču

pats demisionēt negrasās, jo, kad jāpieņem nopietni lēmumi, demisionēt būtu gļēvi. Vienlaikus viņš atzina, ka pie krēsla neturas

un savu darbību transporta jomā turpinās Saeimā.

Kā ziņots, Straujuma pieprasījusi Matīsa demisiju. Straujuma par to Matīsu šodien jau mutiski informējusi.

Iemesls demisijas pieprasīšanai esot ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamo rīcību valsts nacionālās aviokompānijas «airBaltic» attīstībai, kā arī aviokompānijas stratēģiskās virzības uzraudzības trūkums, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.

«Ministrs ir zaudējis manu uzticību. Uzskatu, ka «airBaltic» uzraudzība ir veikta neapmierinoši,» pauž Straujuma.

Kā ziņots, valdība vakar atbalstīja «Prudentia» atrasto nacionālās aviokompānijas «airBaltic» finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% «airBaltic» akciju, savukārt valsts aviosabiedrībā ieguldīs 80 miljonus eiro.

Iepriekš Matīss bija paudis viedokli, ka nacionālās drošības apsvērumu dēļ nebūtu vēlams izvēlēties šo konsultanta «Prudentia» atrasto «airBaltic» investoru.

Pašlaik plānots, ka «airBaltic» jaunas lidmašīnas iegādāsies no Kanādas lidmašīnu ražotāja «Bombardier». 2012.gada decembrī «airBaltic» noslēdza sākotnējo pasūtījuma līgumu ar «Bombardier» par desmit «CSeries 300» lidmašīnu iegādi ar iespēju iegādāties vēl desmit lidmašīnas. Savukārt 2014.gada jūlijā «airBaltic» izziņoja vēl trīs lidmašīnu iegādi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu