Skolotājiem Latvijā ir atšķirīgi uzskati par to, vai jaunās tehnoloģijas, tādas kā, piemēram, mobilie telefoni, skolēniem traucē vai, tieši otrādi, palīdz mācīties labāk.
10 praktiski skolotāja padomi, kā mobilo izmantot mācībās
Klase operatīvi dalās ar informāciju WhatsApp
Izveidojiet mobilās ziņapmaiņas rīkā WhatsApp klases kontu, kur skolotājs ir diskusiju iniciators un visi klases skolēni – dalībnieki.
Tas palīdzēs ātri un vienkārši apmainīties ar informāciju.
Piemēram, matemātikas stundas beigās skolotājs aicina bērnus novērtēt stundu, ierakstot WhatsApp kontā komentāru par to, kas patika vai nepatika, vai kas nebija skaidrs. Tādējādi skolotājs no saviem skolēniem saņem tūlītēju atgriezenisko saiti un nākamo stundu var organizēt, ņemot vērā skolēnu ieteikumus. Arī skolēni redz viens otra komentārus.
Glābiņš slimotājiem - nodarbību video
Skolotājs ar mobilo telefonu uzfilmē video, kurā izskaidro uzdevuma risināšanas gaitu. Kaut ko līdzīgu var redzēt interneta vietnē macibuvideo.lv.
Šāda pieeja palīdz skolēniem, kas slimības vai kāda cita iemesla dēļ nav varējuši piedalīties nodarbībā klātienē.
Īpaši aktuāli tas var būt jaunas mācību vielas apgūšanas sākumā.
Ideāls triks, lai piesaistītu bērnu uzmanību
Bērni jaunu informāciju visātrāk apgūst darbībā, nevis tikai klausoties. Tādēļ dodiet skolēniem uzdevumu ar mobilo telefonu uzfilmēt video par noteiktu tematu, piemēram, projektu nedēļas ietvaros, lai citi bērni šo tematu varētu labāk iepazīt.
Kā bērnus ieinteresēt par dabu?
Dabas zinību stundā dodieties pastaigā, katra skolēna uzdevums ir nofotografēt vismaz vienu aizsargājamo augu (nepazīstamu puķi, krūmu u.tml), internetā atrast tā nosaukumu un nosūtīt skolotājam informāciju kopā ar fotoattēlu. Vai arī atrast šo augu, skatoties telefonā no skolotāja saņemtu fotoattēlu.
Matemātika pēkšņi kļūst viegla un loģiska
Matemātikas stundās teksta uzdevumu risināšanā labi palīdz mobilo telefonu aplikācijas, ar kuru palīdzību skolēni veido animācijas filmiņas, lai attēlotu uzdevuma norisi.
Šāds telpisks uzdevuma izklāsts, īpaši sākumskolas bērniem, palīdz vieglāk uztvert uzdevumu un arī attīsta loģisko domāšanu.
Latviešu radīta aplikācija, kā mācīties burtus
Sākumskolai noderīga būs latviešu izstrādātā ābecītes aplikācija.
Sporta skolotājs mērlentes var mest miskastē
Sporta nodarbībās mobilos telefonus var ērti izmantot hronometra vietā, veicot kādus izturības vingrinājumus, kā arī skrienot krosu, tos var lietot ātruma un veiktā attāluma mērīšanai.
Telefons kā gudrs svešvalodu pasniedzējs
Svešvalodu veiksmīgai apguvei ir pieejamas dažādas mobilās aplikācijas,
ar kuru palīdzību bērni apgūst gan vārdu pareizu rakstību, gan izrunu, turklāt nezināmo vārdiņu nozīmi palīdz izprast attēli.
Pļaviņu skola šādas aplikācijas ir veiksmīgi izmantojusi vācu valodas stundās.
Ja nav papīra, pietiek ar telefonu
Telefonu var izmantot kā interaktīvu tāfelīti, tas aizstāj papīru.
Bērni paši rausies pildīt mājasdarbus
Mobilais telefons vai planšete bērniem šķiet pievilcīgāki par stacionāro datoru. Ja bērniem uzdodat uzdevumus, kas risināmi mobilajos telefonos, viņi labprāt tos sāk pildīt jau skolā, izmantojot brīvos brīžu, kurus citkārt būtu pavadījuši, spēlējot spēlītes.