Hesburger: tirgū brīva vieta ir vismaz vienam jaunam ēdinātājam

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Ņemot vērā salīdzinoši sīvo konkurenci Latvijas ēdināšanas biznesā, ātrās ēdināšanas tirgū brīva vieta varētu būt vēl kādam vienam jaunam konkrētās jomas ēdināšanas zīmolam, stāsta «Hesburger» tīkla vadītājs Kari Salmela.

Viņš norāda, ka šajā biznesā konkurence ir ļoti sīva. Nemitīgi jāseko līdzi tirgus attīstībai, izmaiņām, kā arī tam, ko dara konkurenti. Ātrās ēdināšanas jomā liela nozīme ir cenas, piedāvājuma, kvalitātes un apkalpošanas ātruma faktoriem. Taču, neskatoties uz izteikto konkurenci, «Hesburger» ar interesi gaida, vai un kad Latvijas tirgū ienāks vēl kāds jauns spēlētājs.

Sīvās konkurences apstākļos nolūkā piesaistīt jaunus klientus «Hesburger» seko līdzi savam piedāvātajam produktu klāstam, regulāri radot arī dažādus jaunus produktus par saprātīgu cenu.

Uzņēmumā ir komandas vienība, kas strādā pie jaunu produktu izgudrošanas,

«Hesburger» iekšienē notiek degustācijas, diskusijas, pirms jaunais piedāvājums nokļūst ēdienkartē.

Tāpat vērā tiek ņemtas gan esošo, gan potenciālo klientu vēlmes, tādējādi nodrošinot atgriezenisko saiti. Piemēram, Somijā savulaik «Hesburger» izmēģināja piedāvāt arī dažādus ēdienus ar pastu, bet pēc neilga laika sapratuši, ka cilvēki, kuri nāk uz «Hesburger», domā nevis par pastu, bet gan burgeriem.

Tāpēc turpmāk uzņēmums fokusējās tieši uz burgeriem.

«Tā kā darbojamies ātrās ēdināšanas jomā, mūsu fokuss ir tieši dažādu burgeru gatavošana un piedāvāšana klientiem. Ņemam vērā gan pircēju garšas izjūtu un pieprasījumu, gan arī katras valsts nacionālās tradīcijas,» atzīmē Salmela.

Jaunus produktus ieviest ēdienkartē «Hesburger» motivē arī klientu atsauksmes. Pirms diviem gadiem tika radīts kebaba burgers, kas bija paredzēts tikai kā akcijas produkts, ko «Hesburger» plānoja piedāvāt klientiem divreiz gadā. Taču klientu atsauksmes liecinājušas par izteiktu pieprasījumu konkrētajam produktam. Tāpēc, ņemot vērā klientu vēlmes, šis produkts tika ievietots ikdienas ēdienkartē.

«Tomēr, neskatoties uz sīvo konkurenci, šķiet, ka Latvijas tirgū brīva vieta varētu būt vēl kādam vienam jaunam zīmolam.

Nevar teikt, ka Latvijas ēdināšanas tirgus ir viegli apgūstams,

taču vieta ātrās ēdināšanas biznesā šeit vēl ir,» atzīst Salmela.

Kā ziņots, šī gada pirmajos mēnešos Rīgā varētu sākt darboties ASV ātrās ēdināšanas tīkls «Kentucky Fried Chicken» («KFC») un tā partneruzņēmums «Pizza Hut», kuru pirmais restorāns būs Vecrīgā, Audēju ielā 14, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Minētajās telpās 400 kvadrātmetros atradīsies «KFC», bet 200 kvadrātmetros būs «Pizza Hut».

Patlaban Latvijā ir 42 «Hesburger» ēstuves, 21 no tām atrodas Rīgā, 21 - reģionu lielākajās pilsētās.

Kopumā ar zīmolu «Hesburger» darbojas vairāk nekā 400 struktūrvienības Somijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Krievijā un Turcijā. «Hesburger» darbinieku skaits pārsniedz 6100. Pērn vasarā uzņēmums svinēja desmit darba gadu jubileju Latvijas tirgū.

Patlaban vēl nav apkopoti «Hesburger» pagājušā gada finanšu dati, taču pērn izaugsme bija vērojama visos «Hesburger» tirgos, aģentūrai LETA apgalvo «Hesburger» tīkla vadītājs Salmela.

Kā ziņots, 2013.gadā «Hesburger» apgrozījums Latvijā pieaudzis par 11%, sasniedzot 17,2 miljonus eiro. Kopējais «Hesburger» pārdošanas apjoms 2013.gadā visās Baltijas valstīs bijis 45,5 miljoni eiro, no tiem 18 miljoni eiro ir apgrozījums Igaunijā un 10,3 miljoni eiro - Lietuvas tirgū. Savukārt «Hesburger» investīcijas Baltijas reģionā 2013.gadā ir desmit miljoni eiro, no tiem 3,7 miljoni eiro investēti Latvijas tirgū.

Kā liecina «Firmas.lv» informācija, ķēdi «Hesburger» Latvijā pārvalda 26 uzņēmumi, kas pieder SIA «Rigaburger». Savukārt «Rigaburger» pilnībā pieder Somijas kompānijai «Hes-Pro (Finland) Oy».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu