Modes māksliniece: Latvijā ražot tikai ekskluzīvi dārgu apģērbu ir riskanti (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Latvijā ražot tikai ekskluzīvi dārgu apģērbu ir riskanti, intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» stāsta modes māksliniece un uzņēmuma «NJ Studija» valdes locekle Natālija Jansone.

Viņa norāda, ka tā var būt, ka modes mākslinieks grib veidot un pārdot tikai un vienīgi ekskluzīvus un tikai ļoti dārgus sava zīmola produktus un apģērbus, bet tas ir riskanti.

«Bija viens gadījums, kad Japānā gribēju pārdot vienu apģērba gabalu, par kuru Japānas partneri teica, ka tam esot ļoti augsta cena, par ko viņi nebija priecīgi. Skaidroju, ka iemesls augstai cenai ir tas, ka konkrētais apģērba gabals ir roku darbs. Taču japāņiem nebija saprotams, kāpēc apģērba ražošanā ir jāizmanto roku darbs, kas sadārdzina pašizmaksu un arī gala cenu, ja to var darīt ražotnē, tādā veidā samazinot apģērba pašizmaksu un attiecīgi arī gala cenu,» klāsta Jansone.

Viņa pauž uzskatu, ka jaunajiem māksliniekiem, kas grib nodrošināt, piemēram, tikai ekskluzīvu apģērbu ražošanu, ir jābūt tomēr gataviem ražot arī apģērbus masveidā.

«Būtībā šis ir jautājums, kas jāuzdod visiem modes māksliniekiem, - vai un cik gatavi viņi ir pārkāpt sev pāri, un vai vajadzības gadījumā viņi būtu ar mieru ražot arī masu produkciju? Jo jaunajiem māksliniekiem ir arī jārēķinās ar to, ka, piedāvājot savus izstrādājumus veikaliem, to cena pieaugs par visiem 100% no ražotāja cenas,» uzsver Jansone.

Tajos gadījumos, kad runa ir par tādiem māksliniekiem, kas nemaz nevēlas ražot produkciju masām, bet ražot, piemēram, tikai un vienīgi ekskluzīvus apģērbus, māksliniece atzīst, ka to lielā mērā ietekmē jaunības ambīcijas.

Taču, pēc viņas domām, visi jaunie tādi nav, jo ir arī tādi modes mākslinieki, kas ir gatavi labprāt sadarboties ar lieliem modes koncerniem, kas ražo apģērbu masām. «Vērtīgākais jau ir pieredze un arī iespēja nopelnīt līdzekļus, ko var pēc tam ieguldīt sava biznesa attīstībā. Tad ir iespēja un līdzekļi saražot savu ekskluzīvo izstrādājumu, ko nopirks varbūt kādi trīs cilvēki,» atzīmē modes māksliniece.

Jansone ir modes māksliniece, kas no 1985. līdz 1990.gadam ir studējusi Sanktpēterburgas Universitātes Austrumu filoloģijas fakultātē, bet no 1994. līdz 1995.gadam papildinājusi zināšanas «Yonsenj Universitu» Seulā, Dienvidkorejā.

Savu pirmo modes kolekciju «Cukurs» viņa laida klajā 1995.gadā.

No 1998. līdz 2005.gadam Jansone ir strādājusi arī par tērpu dizaineri Latvijas Nacionālajā operā, kā arī laikā no 2005. līdz 2007.gadam ieguvusi 1.vietu Eiropas dizaineru rīkotajā konkursā, kurā laimēja iespēju piedalīties ekspozīcijā «EU Gateway to Japan».

Jansone ir arī uzņēmuma «NJ Studio» valdes locekle. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 73 415 lati, bet 2011.gadā - 59 363 lati. 2012.gadā uzņēmums cietis zaudējumus 5055 latu apmērā, bet 2011.gadā uzņēmuma zaudējumi bija 8837 lati.

SIA «NJ Studio» dibināta 1998.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 6160 lati. «NJ Studio» vienīgā īpašniece ir Ilze Jansone.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu