RD lauzīs līgumu ar Dienvidu tilta trešās kārtas būvniekiem

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rīgas dome (RD) lauzīs līgumu ar Dienvidu tilta trešās kārtas būvniekiem, ceturtdien Latvijas Televīzijas raidījumā "Labrīt, Latvija!" pavēstīja RD priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

"Mēs, savstarpēji vienojoties, plānojam lauzt līgumu ar būvniekiem, jo mums ir domstarpības par to, kur ir deflācija un kur ir inflācija, attiecīgi domstarpības ir par to, cik lielām jābūt izmaksām trešajai kārtai," skaidroja galvaspilsētas mērs.

Viņš informēja, ka RD jau tuvākajā laikā, visticamāk, septembrī, plāno izsludināt jaunu konkursu, lai uzbūvētu Dienvidu tilta trešo kārtu un varētu atbilstoši plānotajam 2012.gadā to nodot ekspluatācijā.

Ušakovs pauda cerību, ka līgumu ar būvniekiem izdosies lauzt bez problēmām, taču patlaban šo jautājumu arī vērtē juristi.

Būvniecības ģenerāluzņēmēja "Transport Systems" pārstāve Kristīne Zeltiņa aģentūrai BNS atzina, ka būvnieks ir informēts par līguma laušanu un tas notiks pēc abpusējas vienošanās. "RD piešķir finansējumu būvniecībai, tāpēc nav pamata iebilst līguma laušanai," viņa norādīja.

Lai uzbūvētu Dienvidu tilta trešo kārtu, RD tuvākajā laikā plāno izsludināt konkursu. Zeltiņa neizslēdza, ka "Transport Systems" varētu atkārtoti tajā pieteikties.

Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Transport Systems" (iepriekšējais nosaukums - " Dienvidu tilts"), kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", "Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".

Tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles - Jāņa Čakstes gatves - un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi - Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Kopējās būvniecības izmaksas ir 27,97 miljoni latu ar pievienotās vērtības nodokli. Saskaņā ar līgumu būvdarbi jāpabeidz 2012.gadā.

Dienvidu tilta būvniecība sākās 2004.gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā būvniecības pirmo kārtu pabeidza 2008.gada novembrī. Tilta garums ir 803 metri, bet visu triju kārtu kopējais garums būs astoņi kilometri. Dienvidu tiltam ir sešas braukšanas joslas jeb trīs katrā virzienā, divi veloceliņi un divas ietves.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu