No tūrisma firmas neizdodas atgūt miruša klienta iemaksu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kādas bojā gājušas sievietes radinieki cenšas atgūt viņas iemaksāto naudu Latvijas tūrisma firmai „Begonija” par ceļojumu uz Grieķiju šoruden. Taču pagaidām abām pusēm vēl neesot izdevies vienoties, tā trešdien informēja LNT raidījums „Tautas balss”.

Cenšas atgūt naudu

Šis gads Zigmāra dzimtai iesācies ar sēru vēsti. Aizsaulē aizgājusi viņa krustmāte. Bojā gājusī sieviete šoruden bija plānojusi doties atvaļinājuma ceļojumā uz Grieķiju, tādēļ jau bija iemaksājusi pirmo iemaksu tūrisma firmai „Begonija”.

Pēc notikušā sievietes radinieki interesējušies par iespējām atgūt krustmātes iemaksāto naudu. Zigmārs pastāstīja, ka firmā ticis saņemts atteikums atmaksāt nelaiķes iemaksāto naudu, jo jau līguma parakstīšanas brīdī nauda pārskaitīta firmai.

Tādēļ tikusi izmantota iespēja uz Grieķiju sūtīt kādu citu radinieku. Tika nolemts, kurš radinieks dosies ceļojumā, taču vēlāk mainījušies apstākļi un šim radiniekam jāatliek atpūtas brauciens.

„Ja nevarat atrast, kas brauc vietā, tad viss cauri,” firmas sacīto atstāstīja Zigmārs. Tāpēc par šo gadījumu „Tautas balss” skaidrojumus prasīja „Begonijā”. Tur gan raidījumam apgalvoja, ka tomēr esot iespējas iemaksāto summu atgūt.

Firma gatava risināt situāciju

„Begonijas” pārstāvis Genādijs Gondelmans atzina:

„Mēs jau saprotam, ka miris cilvēks nevar doties ceļojumā. Tāpēc cenšamies piedāvāt citas iespējas – darīt visu iespējamo, lai atmaksātu naudu, vai ceļojumu noformēt uz citu cilvēku.”

Vienlaikus Gondelmans norādīja uz problēmām, kādēļ var gadīties, ka naudu nevarēs atmaksāt. „Ne viss ir atkarīgs no mums, bet arī no citiem partneriem – aviokompānijas vai tūrisma operatora, vai viesnīcas. Protams, visi saprot, ka miris cilvēks nevar doties ceļojumā.”

Pēc firmas sacītā, problēma radusies tādēļ, ka jau iesākumā pie viņiem esot vērsusies viena mirušās sievietes radiniece, kura informējusi, ka nevēloties no firmas atgūt naudu. „Aprīlī atnāca mirušās kundzes radiniece un uzrakstīja mums iesniegumu, ka ir tuvākā radiniece un viņa vēlas šo ceļojumu noformēt uz savas meitas Ingrīdas vārda,” norādīja Gondelmans.

Tikusi atnesta arī bojā gājušās miršanas apliecība un iesniegums, kas apliecina, ka citi radinieki piekrīt citas personas ceļojumam uz Grieķiju. Nelaiķes radiniekiem esot iespēja šo situāciju atrisināt, uzsvēra „Begonijā”. Tad attiecīgi esot jāraksta iesniegums par vēlmi atgūt naudu.

Lieta risināma atbilstoši Civillikumam

Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) „Tautas balsij” skaidroja, ka šis gadījums nav centra kompetencē, bet gan skatāms civiltiesiskā kārtā. „No Civillikuma izriet, ka attiecīgi šīs personiskās saistības nepāriet mantiniekiem,” teica PTAC pārstāve Ilze Žunde.

Šobrīd gan Zigmāram tiek ieteikts apspriesties ar „Begonijas” pārstāvjiem, kā turpmāk rīkoties.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu