Mūsdienu žurnālists – universālais kareivis

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Žurnālistika vienmēr būs svarīga nozare. Neraugoties uz to, ka pieaug sociālo un tiešsaistes mediju loma, palielinās Youtube blogeru skaits un mediju vide arvien piedzīvo izmaiņas, tajā vietu vienmēr atradīs tradicionālie mediji - laikraksti, nacionālās ziņu aģentūras, televīzijas, radio un ziņu portāli. Pēdējo gadu laikā vērojams mediju skaita pieaugums, kas pozitīvi ietekmē arī darba tirgu šajā jomā. Darba iespējas žurnālistika ir plašas, un darba devējs vienmēr dos priekšroku profesionālam žurnālistam, kurš ieguvis nepieciešamās zināšanas un prasmes.

Notikumu epicentrā

Žurnālista profesija var būt gan īsts izaicinājums, gan sniegt lielu gandarījumu. Žurnālista ikdienā nav vietas rutīnai – šīs profesijas pārstāvji teju katru dienu nonāk citā vietā, karstāko notikumu epicentrā, lai atspoguļotu norises, kas ir svarīgas visai sabiedrībai. Latvijas publiskā telpa ir gana piesātināta ar dažādu veidu medijiem un informācijas avotiem, kā arī viedokļu līderu vērtējumiem. Tas visnotaļ rada izaicinājumu žurnālista ikdienā, lai atlasītu vērtīgu informāciju un izveidotu kvalitatīvu ziņu. Turklāt ir jāspēj izvērtēt ne tikai vietējie, bet arī notikumi globālā mērogā.

Foto: Publicitātes foto

Mūsdienu žurnālists – vairāk kā ziņas sagatavotājs

Mainīgā komunikācijas vide pieprasa arvien daudzpusīgākas prasmes, īpaši strādājot žurnālistikā. Darba tirgū priekšroka tiks dota jaunajiem speciālistiem, kuri apguvuši ne tikai informācijas analīzes un ziņu sastādīšanas iemaņas, bet arī video veidošanu, montēšanu, fotogrāfēšanu, pat producēšanu un projektu vadību. Žurnālistikas joma ir dinamiska joma, kas mainās līdz ar notiekošajiem procesiem sabiedrībā, politikā, pasaulē. Daudzi ilggadēji jomas profesionāļi atzīst - darbs žurnālistikā ir dzīvesveids, kas spēj aizraut, un jau pirmajos mēnešos strādājot var saprast, vai šis darbs ir piemērots konkrētajam cilvēkam.

Biznesa augstskola Turība sadarbībā ar mediju uzņēmumu Diena piedāvā apgūt profesionālā bakalaura studiju programmu «Žurnālistika un mediji», kas sniedz daudzpusīgu apmācību žurnālistikā, kā arī iespēju apgūt praktiskas iemaņas video veidošanā un montēšanā, fotogrāfēšanā, producēšanā, pat scenāriju rakstīšanā. «Mēs gatavojam universālos kareivjus - profesionālus žurnālistus, kuri veiksmīgi spēs strādāt modernos multimedijos. Programma ir darītājiem - tiem, kuri ir aktīvi, vēlas būs dažādās interesantās vietās, notikumos, izvaicāt nozīmīgus cilvēkus. Jau studiju laikā mūsu studenti iziet praksi Latvijas Radio, TVNET, RĪGATV24, Ghetto Games un citur,» stāsta Biznesa augstskolas Turība Komunikācijas fakultātes dekāns Andris Pētersons. Studiju programmā «Žurnālistika un mediji» nodarbības pasniedz pieredzējuši žurnālisti - Ansis Bogustovs no RīgaTV24, Lauris Zvejnieks no Latvijas Radio, Dace Stirāne no Latvijas Televīzijas, Magda Riekstiņa un Aivars Liepiņš no Diena, Aivars Grīnums no LETA un citi.

Foto: Publicitātes foto

Spēja reaģēt

Mediju vide pieprasa spēju būt elastīgam un nemitīgi reaģēt uz notiekošo, nereti pat nakts vidū, brīvdienās un ārpus normētā darba laika. Notikumu attīstību nekad nav iespējams paredzēt, tāpat kā iepriekš prognozēt, kas būs nākamā lielā sensācija. Mediju dienaskārtība ir ļoti piesātināta, bieži vien – neparedzama. Žurnālistam ir jābūt gatavam pielāgoties situācijām, būt notikumu centrā un kvalitatīvi atspoguļot notikušo.

«Turības programma «Žurnālistika un mediji» paredzēta cilvēkiem, kuri nekad neapstājas un ir gatavi izkāpt ārpus savas komforta zonas. Studiju laikā iespējams iegūt tik daudzpusīgu apmācību, kas vēlāk ļaus piepildīt sapni strādāt televīzijā, lielāko mediju redakcijās vai darboties kā freelance žurnālistam. Ja esi dedzīgs par to, kas patiesi interesē un vēlies būt mediju vidē, tad šī programma ir tev! Darbā televīzijā nonācu jau 2. kursā prakses laikā, un viss vēl ir priekšā, jo mediju vide ir pārsteigumiem pilna. Ar lielu prieku atceros vērtīgās praktiskās nodarbības studiju laikā un lieliskos pasniedzējus, kuri ir profesionāļi mediju jomā,» stāsta studiju programmas «Žurnālistika un mediji» absolvente, RĪGATV24 mārketinga projektu un pašreklāmas vadītāja Krista Gaidule.

Vairāk par Biznesa augstskolu Turība un tās studiju programmām var uzzināt, ielūkojoties www.turiba.lv sadaļā Studijas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu