Mārketings mūsdienās – ikviena biznesa nepieciešamība

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

„Pārdošana ir joma, kas jāattīsta ļoti daudzos uzņēmumos, un mārketings ir tieši saistīts ar pārdošanas veicināšanu. Tirgū ir daudz vērtīgu un labu produktu, bet neizdodas tos pārdot un izvēlēties atbilstošākos mārketinga kanālus. Bez mārketinga mūsdienās biznesā nenotiek nekas. Tā ir nepieciešamība,” uzsver Biznesa augstskola Turība docente, programmas Mārketings un tirdzniecības vadība" direktore Iveta Liniņa.

Mārketinga ietekme palielinās ikvienā biznesā. Zīmoli izvēlas arvien radošākus un skaļākus mārketinga paņēmienus, lai pievērstu uzmanību un rosinātu patērētājus izvēlēties konkrētā zīmola produktu vai pakalpojumu. Protams, ka mārketingu un tirgzinības var apgūt pašmācības ceļā un praktiskā darbībā, tomēr, lai kvalitatīvi īstenotu mārketinga aktivitātes, ir nepieciešamas plašas un daudzpusīgas zināšanas. „Mums jāmācās pārdot, turklāt izmantojot visus iespējamos mārketinga kanālus mūsdienās. Tas ir liels izaicinājums ikvienam zīmolam – kā kļūt pamanāmam daudzu citu produktu vidū un spētu to pārdot,” stāsta Iveta Liniņa.

Foto: Publicitātes foto

Mārketings - ik uz soļa

Bieži pat nenojaušam, cik dažādos veidos mārketings ikdienā mūs uzrunā. Zīmoli runā ar mums caur vides reklāmām, komunikāciju sociālajos tīklos, sabiedrībā atpazīstamu cilvēku pieredzes stāstiem, iepakojuma dizainiem un informāciju par produktu, fotogrāfijām un video, blogiem, īpašiem pasākumiem, festivāliem, sponsorēšanas notikumiem, veikalu plauktu noformējumiem un daudzos citos veidos.

Mārketinga joma ir viena no dinamiskākajām un radošākajām nozarēm, kas paver iespējas daudziem topošajiem speciālistiem piedalīties zīmolu komunikācijā ar patērētājiem un radīt oriģinālas idejas mārketinga kampaņām. Darbs mārketingā nekad nebūs garlaicīgs vai vienmuļš. Mārketingā strādājošo ikdiena ir interesantiem notikumiem piepildīta, radoša un vienmēr mainīga.

Jāpārzina ne tikai mārketings

Lai veiksmīgi darbotos mārketinga nozarē, nepietiek tikai ar mārketinga teorijas pārzināšanu. Mūsdienu mārketings pieprasa plašas zināšanas daudzās jomās – zīmolvedībā, tirdzniecībā, psiholoģijā, pārdošanā, arī uzņēmējdarbībā.

Biznesa augstskola Turība īsteno profesionālā bakalaura studiju programmu „Mārketinga un tirdzniecības vadība”, kas sniegs daudzpusīgas zināšanas mārketingā un saistītajās jomās. Studenti iepazīs mūsdienu mārketinga vidi gan praktiskā darbībā, gan iegūs visas nepieciešamās teorētiskās zināšanas. Studiju programma „Mārketinga un tirdzniecības vadība” sagatavos līderus ar nākotnes redzējumu ne tikai mārketinga un tirdzniecības jomās, bet arī uzņēmējdarbībā.

Mūsdienu globalizācijas laikmetā īpaši svarīgi ir iegūt arī starptautisku skatījumu uz mārketinga jomu. Tāpēc Biznesa augstskola Turība studiju laikā piedāvā iespēju piedalīties divpusējās apmaiņas programmās ASV, Meksikā, Dienvidkorejā, Ķīnā, Jamaikā un citviet pasaulē.

Foto: Publicitātes foto

Mārketings kā bizness

Turības studijas paredz biznesa zināšanu apguvi teju ikvienā studiju programmā. Lai darbotos mārketingā jebkurā nozares uzņēmumā, vērtīgi ir izprast un pārzināt ne vien biznesa pamatprincipus, bet arī biznesa ētikas un pat vadības psiholoģijas likumus. Šādas zināšanas sniedz studiju programma „Mārketinga un tirdzniecības vadība”. Programma gatavo nākotnes līderus ne tikai mārketinga jomā, bet arī tirdzniecībā. Mūsdienu mainīgie apstākļi un tehnoloģiju uzvaras gājiens pieprasa ne tikai izprast , bet arī spēt radoši domāt, rast risinājumus, kas vajadzīgajā veidā uzrunās uzņēmuma mērķa grupas. Nākotnē veiksmīgi spēs darboties tādi uzņēmumi, kas spēj atrast atbilstošāko mārketinga komunikācijas veidu, pārzinot gan šo jomu, gan biznesa vides principus kopumā.

„Uzsākot mācības „Mārketings un tirdzniecības vadība” studiju programmā, jau gandrīz desmit gadus biju strādājusi reklāmas nozarē. Līdz ar to, no vienas puses, tās manai pieredzei ir palīdzējušas rast teorētisko pamatojumu un devušas zināšanas situācijās, kad nepieciešams izteikties pārliecinošāk un kompetentāk. Savukārt, tad, kad nezini, kā rīkoties, sākt ar atbilžu meklēšanu teorijā. Pateicoties Turības pasniedzējiem, kas paši ir uzņēmēji vai ar uzņēmējdarbību saistītu jomu speciālisti, teju katra lekcija ir bijusi iespēja ieskatīties citu uzņēmumu pieredzē. Nozarē strādājošiem studentiem nav nekā labāka par iespēju no uzņēmuma iekšējās vides uzzināt, kuri procesi un kāpēc tam bijuši veiksmīgi un kuri  – nē. Tas ir bijis interesanti, pamācoši un pat aizraujoši, tāpēc esmu gandarīta, ka par savu augstskolu esmu izvēlējusies Turību,” stāsta tirdzniecības centra Valleta Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Monta Rubene.

Vairāk par Biznesa augstskolu Turība, tās piedāvātajām studiju programmām un starptautiskajām iespējām var uzzināt, ielūkojoties www.turiba.lv  sadaļā Studijas.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu