Jēgpilns saturs – sabiedrisko attiecību stūrakmens

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Kopš 90. gadu sākuma, kad Latvijā tika izveidotas pirmās sabiedrisko attiecību kompānijas, komunikācijas joma ir stipri mainījusies. Sabiedriskās attiecības jauno tehnoloģiju ietekmē kļuvušas tik dinamiskas kā nekad iepriekš – ikvienam pieejami neskaitāmi komunikācijas kanāli un ziņu platformas, komunikācijā plaši tiek izmantoti video un citi vizuālie materiāli. Uzņēmumi un organizācijas veido stāstus par sevi, produktu lietošanas pieredze tiek nodota caur sabiedrībā atpazīstamām personībām un viedokļu līderiem. Komunikācija mūsdienās ir tūlītējs, abpusējs process, kas pieprasa aktīvu dialogā iesaistīto pušu dalību.

Komunikācijas robežas saplūst

Mūsdienu komunikācijas robežas saplūst. Daudzskaitlīgos sabiedrisko attiecību un mārketinga komunikācijas kanālus aizvien biežāk apvieno. Sabiedrisko attiecību disciplīna ietver daudzas jomas. It īpaši mūsdienu komunikācijas laikmetā, kad sabiedriskās attiecības pieprasa ne tikai zināšanas vadības jomā, bet arī psiholoģijā, pētījumu veikšanā un socioloģijā, politoloģijā un vizuālajā komunikācijā. Šodienas sabiedrisko attiecību speciālists ir universālais kareivis, kas ir izglītots, spēj pielāgoties mainīgajai videi un saskatīt komunikācijas nākotnes virzību. Reklāmas un mārketinga jomas komplektā ar sabiedriskajām attiecībām rada atmiņā paliekošas komunikācijas.

Foto: Publicitātes foto

Saturs ir karalis

Laikā, kad mediju platformu un informācijas kanālu ir tik daudz, turklāt arī paši cilvēki aktīvi rada savu saturu, kas nereti pat pārtop ziņās, mēs arvien vairāk izvērtējam informāciju, ko vēlamies patērēt. Zīmolu komunikācija no reklāmas materiāla pārtop vērtīgā saturā, veiksmīgi atlasīti foto dažkārt  piesaista lasītāja uzmanību pat vairāk nekā pats raksts. Ziņu portālu informāciju paspilgtina bildes, un daļa portālu apmeklētāju izlasa tikai virsrakstus, pat neiedziļinoties publikācijas saturā. Viltus ziņas (fake news) kļuvušas par realitāti, un joprojām ir ziņu patērētāji, kuri sociālajos tīklos dalās ar nepatiesu, nepārbaudītu informāciju, kas izceļas uz pārējo jaunumu fona ar šokējošu saturu un bildēm.

Lasītāja uzmanības piesaistīšana un noturēšana kļūst par arvien lielāku izaicinājumu uzņēmumu un zīmolu ikdienā. Sabiedrisko attiecību praktiķiem jāspēj ne tikai īstenot sabiedrisko attiecību kampaņas un mediju attiecības, bet arī jākļūst par žurnālistiem, kuri spēj radīt vērtīgu saturu. Saturu ar pievienoto vērtību. Vietā ir sabiedrisko attiecību jomā populārais teiciens „Saturs ir karalis” (Content is the king). Informācijas pārpilnības laikmetā vērtīgs saturs joprojām ir vērtība, ko zinošs lasītājs spēs atzinīgi novērtēt.

Komunikācijas praktiķi jau augstskolas solā 

Biznesa augstskola Turība īsteno profesionālā bakalaura studiju programmu „Sabiedriskās attiecības”, kas sniegs padziļinātas zināšanas sabiedriskajās attiecībās un saistītajās jomās – reklāmā, digitālajā mārketingā, sociālajā psiholoģijā, vides komunikācijā, uzņēmējdarbībā un citās, kā arī sniegs ieskatu radošo industriju darbībā (foto, stils un mode, mūzika). Studiju programma „Sabiedriskās attiecības” sagatavos sabiedrisko attiecību praktiķus, kas spēs ne tikai realizēt publicitātes pasākumus un komunikācijas kampaņas, bet arī izveidot veiksmīgu uzņēmuma komunikācijas stratēģiju, uzstāties auditorijas priekšā un prasmīgi rīkoties krīzes komunikācijas situācijās.

Turības studiju laikā liela nozīme ir tieši praktisko iemaņu apguvei – jau pirmajā kursā studenti īsteno publicitātes pasākumos un veic dažādus sabiedrisko attiecību uzdevumus prakses laikā. Programma piedāvā iziet praksi lielākajās sabiedrisko attiecību un reklāmas aģentūrās – DDB, Deep White, McCANN Consulting, Inspired. Sabiedrisko attiecību pieredzi studenti varēs iegūt, praktizējoties Latvijas Bankā, sabiedrībā par atklātību Delna, uzņēmumā Latvijas valsts meži un citviet.

„Turību izvēlējos, jo zināju, ka studijas šajā augstskolā ir ar praktisku ievirzi. Jau pirmajos kursos mācījāmies studiju procesā un no savām kļūdām, un tas ir vērtīgākais ieguvums. Mūs jau studiju sākumā gatavoja kā nozares profesionāļus. Turībā iemācījos būtisku lietu, kas noder dzīvē, – jābūt apveltītam ar  nelielu „pozitīvas nekaunības” devu, lai tiktu dzīvē uz priekšu!” stāsta VAS "Latvijas dzelzceļš" digitālās komunikācijas vadītājs Toms Kalnītis.

Vairāk par Biznesa augstskolu Turība, tās piedāvātajām studiju programmām un starptautiskajām iespējām var uzzināt, ielūkojoties www.turiba.lv sadaļā Studijas.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu