Tūrisma jomā jārod iedvesma no globālajām tendencēm

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Līdz ar ekonomisko izaugsmi pasaulē un kopējā labklājības līmeņa paaugstināšanos, cilvēki atvēl vairāk līdzekļu saviem ceļojumiem. Tas labvēlīgi ietekmē tūrisma nozari, kas arvien attīstās, jo kopējo ceļotāju skaits strauji pieaug. Tomēr tūrisma jomas profesionāļi pastāvīgi sastopas ar izaicinājumiem – konkurence pieaug, un mūsdienās ir jārod jauni veidi, kā ieinteresēt ceļotājus un nodrošināt vietējo tūrismu pasaules līmenī.

Tūrisma veiksmes atslēga - plānošana

„Tūrismā nekas nenotiek pats no sevis, līdzīgi kā daudzās jomās, visam pamatā ir stratēģiska pieeja, liels plānošanas darbs. Tūristi pie mums nebrauc tāpat vien - tas ir rūpīgi organizēts process, kurā iesaistītas pašvaldības, uzņēmēji, tūrisma nozares organizācijas un uzņēmumi,” stāsta SIA Balticvision Riga izpilddirektors un valdes loceklis, Biznesa augstskolas Turība asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra direktors Ēriks Lingebērziņš.

Jāceļ latiņa

Latvijā pēdējo gadu laikā sāk ienākt vairāki starptautiski viesnīcu zīmoli, piemēram, atvērta Grand Hotel Kempinski Riga, Radisson ķēde plāno atvērt Radisson Red viesnīcu, pašlaik top Hilton Garden Inn u.c. Arī pasaulē lielākā tūrisma kompānija TUI drīzumā plāno ienākt mūsu tirgū. Tas liecina par to, ka starptautiskajiem tūrisma jomas spēlētājiem Rīga šķiet kā pievilcīgs galamērķis arī globālā kontekstā. Ēriks Lingebērziņš uzskata, ka mums jākļūst zinošākiem un jāspēj iedvesmoties globāli, lai tūrisma latiņu paceltu augstāk un pietuvinātos pasaules līmenim. Viņš uzsver, ka svarīga ir arī vadošā personāla kvalifikācija: „Jo starptautiskāka kļūst vide, jo globālajiem spēlētājiem ir svarīgi, lai nozarē strādātu cilvēki, kuriem ir atbilstošas zināšanas un izglītība, kā arī stratēģisks skatījums uz tūrisma nozari”. Lingebērziņa ieskatā ir būtiski, ka notiek arī reģionālā tūrisma attīstība un ārpus lielajām pilsētām nozarē ir cilvēki, kuri saprot, kā tūrisms strādā.

Foto: Publicitātes foto

Stratēģisks tūrisms nozares attīstībai

Biznesa augstskola Turība piedāvā profesionālā maģistra studiju programmu „Tūrisma stratēģiskā vadība”, kas sniedz plašas zināšanas un veido stratēģisku skatījumu uz tūrisma norisēm globālā mērogā. Studiju programma lepojas ar pasniedzējiem - izciliem nozares praktiķiem, kas pārstāv tūrisma un saistītās jomas – viesnīcu vadību, tūrisma politikas plānošanu valstiskā līmenī, kā arī restorānu biznesu. Mācību procesā studenti izveido dzīvotspējīgas jaunu tūrisma galamērķu attīstības stratēģijas, kas sniedz iespēju praktiskā darbībā iepazīt tūrisma stratēģisko plānošanu. Studentiem ir iespēja aktīvi līdzdarboties Turības Tūrisma pētniecības centrā, kas līdz šim ir īstenojis vairākus nozīmīgus projektus - Rēzeknes starptautisko darījumu tūrisma centra stratēģijas, Liepājas Karostas, Sēlijas un Augšdaugavas tūrisma stratēģiju izveidi. Neatveramu skatu uz pasaules tūrisma jomas attīstību un tendencēm studenti gūst piedaloties lielākajā tūrisma izstāde pasaulē ITB Berlin, kas ir arī vērtīgu starptautisku kontaktu veidošanas platforma.

„Studiju procesā jutu, ka tiek gatavoti profesionāļi. Pasniedzēji patiešām strādā pie studentu redzesloka paplašināšanas. Viens no spilgtiem piemēriem – vērtīgās mācību ekskursijas, kuras bija ierosme tālākam darbam, lai studiju procesā mēs reāli izveidotu šo reģionu tūrisma attīstības stratēģijas. Tā nebija mācīšanās tikai izglītības pēc, jo rezultātā ieguvām reālu, sataustāmu materiālu, kas bija arī pienesums tūrisma jomai kopumā. Šādā veidā ir vieglāk izprast stratēģiskos procesus realitātē. Mūsdienās nepietiek ar viesnīcas uzcelšanu vien. Jāspēj domāt globāli un jāiet starptautiskajā tirgū. Pateicoties maģistra darba pētījumam, uzņēmumā, kurā strādāju, izveidojām vairākus jaunus maršrutus, paplašinot Eiropas reģionu. Šis pētījums bija vērtīgs ieguvums gan uzņēmumam, gan manis pašas izaugsmei. Ja esi personība ar ambīcijām veidot savu uzņēmumu tūrisma jomā vai kļūt par lielas viesnīcas vai tūroperatora vadošo darbinieku, tad ir nepieciešamas zināšanas, ko var iegūt tieši maģistrantūrā,” stāsta ceļojuma aģentūras Jēkaba Ceļojumi konsultante, Biznesa augstskolas Turība studiju programmas „Tūrisma stratēģiskā vadība” absolvente Laura Golta. Laura Golta-Grospiņa.

Vairāk par Biznesa augstskolu Turība, tās piedāvātajām studiju programmām un starptautiskajām iespējām var uzzināt, ielūkojoties www.turiba.lv sadaļā Studijas.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu