Latvijā iebraucošo tūristu skaits pirmo reizi pārsniedzis izbraucošo tūristu skaitu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šā gada pirmajā pusē Latvijā iebraucošo tūristu skaits pirmo reizi pārsniedzis izbraucošo tūristu skaitu, otrdien Pasaules tūrisma dienai veltītajā preses konferencē sacīja Latvijas Tūrisma informācijas biroja vadītāja Sanita Cimdiņa.

Tomēr Latvijas tūristi ārzemēs joprojām tērē vairāk naudas nekā ārzemju tūristi Latvijā.

Viņa prognozēja, ka iebraucošo tūristu skaits Latvijā šogad būs vairāk nekā trīs miljoni.

Kā norādīja Ekonomikas ministrijas Tūrisma departamenta direktore Aira Andriksone, pērn tūrisma nozare pieaugusi par 23%, bet šā gada pirmajā pusē pieaugums salīdzinājumā ar 2004.gada pirmo pusi bijis 32%.

Viņa norādīja, ka tūrisms ir viena no straujāk augošajām nozarēm ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē. Pasaulē tūrisma nozare pērn pieaugusi par 10%.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) prezidents Jānis Jenzis informēja, ka patlaban Latvijā darbojas 343 oficiālas viesu mītnes, kurās ir 22 200 vietas.

Katru gadu to skaits tiek papildināts vidēji ar 20 jaunām viesnīcām, norādīja Jenzis.

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) prognozē, ka nākamo divu gadu laikā Rīgā tiks atvērtas 50 jaunas viesnīcas.

Vasaras mēnešos Rīgā viesnīcu noslogojums sasniedz 90-100% un ir jūtams viesnīcu trūkums, norādīja Jenzis. Tomēr viesnīcām joprojām ir aktuāla arī sezonalitātes problēma, kaut arī tūrisma sezona pēdējos gados paildzinājusies no trīs līdz pieciem mēnešiem.

Ja agrāk tūrisma sezona ilga no jūnija līdz augustam, tad tagad vismaz no maija līdz septembrim, norādīja Jenzis.

Viņš arī uzsvēra, ka, pēc statistikas datiem, vairāk nekā 64% iebraucošo ārzemnieku Latvijā vispār nenakšņo.

Aptuveni 55% no visiem ārvalstu viesiem, kuri Latvijā nakšņojuši, apmetušies viesnīcās vai tām pielīdzinātās tūristu mītnēs, bet 22% - pie radiem vai draugiem.

Kā stāstīja Cimdiņa, jaunās Tūrisma mārketinga stratēģijas galvenie mērķi būs iebraucošo tūristu skaita palielināšana, nakšņošanu skaita palielināšana, kā arī sezonalitātes mazināšana.

Stratēģija paredz sakārtot dažādas valstis trīs grupās atkarībā no to nozīmes Latvijas ienākošā tūrisma industrijā. Augsti prioritārās valstis ir Vācija, Somija, Zviedrija, Krievija, Lietuva, Igaunija, Lielbritānija, Dānija un Polija. Tajās plānots veikt vairākas tūrisma mārketinga aktivitātes katru gadu.

Prioritāro valstu grupā ietilpst pārējās Eiropas valstis, kurās paredzēts rīkot vismaz vienu tūrisma mārketinga pasākumu gadā. Perspektīvo valstu kategorijā iedalītas valstis ārpus Eiropas - ASV, Ķīna, Japāna, kā arī Slovākija un Balkānu valstis.

Vislielākais potenciāls tūrisma sezonalitātes mazināšanai ir darījumu tūrismam, uzskata TAVA.

Kā ziņots, otrdien par godu Pasaules tūrisma dienai TAVA sadarbībā ar tūrisma nozares pārstāvjiem organizēja tūrisma nozares atvērto durvju dienu, kuras laikā interesentiem bija iespēja apmeklēt Rīgas un Jūrmalas viesnīcas un tūrisma firmas, iepazīties ar to darbu, kā arī saņemt atbildes uz jautājumiem.

Viesnīcas "Hotel de Rome" pārstāvji stāstīja, ka atvērto durvju dienā viesnīcu apmeklējuši galvenokārt jaunieši - īpaši studenti, kas apgūst ar tūrisma industriju saistītas nozares, arī pasniedzēji.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu