Latvija un Baltkrievija stiprina attiecības dzelzceļa jomā

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Latvijas Dzelzceļš

Pagājušajā nedēļā Satiksmes ministrijā tika parakstīts Latvijas – Baltkrievijas Starpvaldību komisijas ekonomiskās, zinātniskās un tehniskās sadarbības jautājumos 13. sēdes protokols, tostarp vienojoties veicināt dzelzceļa un avio satiksmi starp abām valstīm. Protokolu parakstīja komisijas līdzpriekšsēdētāji satiksmes ministrs Uldis Augulis un Baltkrievijas transporta un komunikāciju ministrs Anatolijs Sivaks.

Latvijas Republikas satiksmes ministrs Uldis Augulis norāda: “Transporta, tranzīta un loģistikas nozare ir viena no svarīgākajām mūsu sadarbības jomām. Īpaši sekmīgi sadarbības rezultāti ir dzelzceļa jomā. Aktīvi strādājam tieši Eirāzijas pārvadājumu attīstības sekmēšanā un nostiprināšanā. Šovasar parakstīju vienošanos par jaunu transporta koridoru – no industriālā parka Baltkrievijā uz Latvijas ostām un pretējā virzienā.”

Baltkrievijas transporta un komunikāciju ministrs Anatolijs Sivaks: “Latvijas un Baltkrievijas attiecības attīstās dinamiski daudzos jautājumos. Baltkrievija piešķir īpašu nozīmi labām kaimiņattiecībām ar Latvijas Republiku, it īpaši savstarpēji izdevīgai sadarbībai ekonomikas un zinātniski tehniskās jautājumos. Sasniegtās un parakstītās vienošanās ielikušas ilgtermiņa pamatu turpmākai sadarbībai.”

Sadarbībai transporta un loģistikas nozarē īpaši būtiska loma bija arī  vienlaikus notikušajā Latvijas – Baltkrievijas Lietišķās sadarbības padomes sēdē. Padomes līdzpriekšsēdētāji ir abu valstu dzelzceļu vadītāji. Sēdes laikā tika uzsvērti līdzšinējās sadarbības pozitīvie rezultāti, īpaši augstu vērtējot VAS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvniecības atvēršanu Minskā pagājušajā gadā. Tas ļāvis attīstīt sadarbību gan dzelzceļa uzņēmumu starpā, gan veidot jaunas partnerības ar Baltkrievijas uzņēmumiem, kuriem ir interese pārvadāt kravas caur Latvijas ostām. Baltkrievijas dzelzceļš arī pozitīvi vērtēja Latvijas virzību dzelzceļa elektrifikācijas veikšanā, norādot, ka pēdējos gados arī Baltkrievijā veikta trīs nozīmīgu posmu elektrifikācija un turpmākā dzelzceļa elektrifikācija tiek skatīta 2021. – 2025. gada dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāna ietvaros.

Līdzšinējā sadarbībā Baltkrievijas dzelzceļš augstu novērtēja kopīgi izstrādātā kravas ekspresvilciena Minska - Rīga darbību, kura ietvaros jau pārvadāts 101 vilciens ar 181 tūkstoti tonnu kravu. Baltkrievu kolēģi atzinīgi novērtēja gan vilciena tarifu politiku, gan sasniegto pārvadājuma laiku – sākotnēji plānoto 28 stundu vietā, tas pilnu maršrutu veic ātrāk nekā diennaktī.

LDz prezidents Edvīns Bērziņš atzīmē: “Pašreizējie sadarbības rezultāti starp Latviju un Baltkrieviju ir ļoti labi – salīdzinot ar pagājušo gadu, pārvadāto kravu apjoms pieaudzis par vairāk nekā 20%. Palielinājušies ir gan Baltkrievijas, gan arī Krievijas kravu apjomi, kas tiek vesti caur Baltkrieviju. Turklāt nākotnē mēs skatāmies vēl pozitīvāk, jo kravu apjomu ir iespējams “audzēt” vēl vairāk. Potenciāls sadarbībai ar Baltkrieviju nebūt nav izsmelts.”

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu