"LNK Industries" iesniegusi sūdzību dzelzceļa elektrifikācijas iepirkumā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

AS "LNK Industries" iesniegusi sūdzību "Latvijas dzelzceļa" (LDz) iepirkumā par dzelzceļa elektrifikāciju, jo sākotnējais pieteikumu iesniegšanas termiņš neatbilst projekta apmēram, aģentūrai LETA norādīja "LNK Group" Komunikācijas nodaļas vadītājs Krists Leiškalns.

Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) publicētā informācija liecina, ka iepirkumā iesniegta sūdzība, bet pašreiz nav noteikts termiņš sūdzības izskatīšanai.

Leiškalns norādīja, ka LDz tīkla elektrifikācija ir sarežģīts un apjomīgs projekts, ko, nepiesaistot ārvalstu partnerus un speciālistus ar atbilstošu līdzīgu projektu realizācijas pieredzi, šobrīd nevar realizēt neviens Latvijas uzņēmums.

"Uzskatām, ka kvalitatīva pieteikuma sagatavošanai un kvalificēta partnera piesaistīšanai bija jāatvēl ilgāks laika posms, jo sākotnējais divu mēnešu periods neatbilst ne projekta apmēram, ne kvalifikācijas prasībām. Salīdzināmam projektam "Rail Baltica" atvēlēja piecus mēnešus," pauda Leiškalns.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka elektrifikācijas projekta iepirkums - sarunu procedūra, publicējot dalības uzaicinājumu - tika izsludināts 10.augustā, nosakot sākotnējo pieteikumu iesniegšanas termiņu 20.septembri. Augusta beigās tas tika pagarināts līdz 22.oktobrim, bet oktobra vidū - līdz 31.oktobrim.

Dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma kopējās izmaksas plānotas 441 miljona eiro apmērā, no kurām izsludinātā iepirkuma plānotā summa ir 425 miljoni eiro. No kopējām pirmā posma izmaksām 347 miljoni eiro paredzēti kā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet atlikušie 94 miljoni eiro - LDz finansējums.

Elektrifikācijas pirmā posma ietvaros līdz 2023.gada beigām plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas - Daugavpils-Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga.

Izsludinātais iepirkums paredz šo līniju elektroapgādes sistēmas, kontakttīkla, signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas un sakaru sistēmas, sliežu ceļu, tehniskās drošības sistēmas, ēku un būvju izbūvi/pārbūvi, tādējādi līdz 2023.gadam nodrošinot viena pilnībā elektrificēta tranzīta koridora funkcionalitāti.

Šogad 29.martā kompānija saņēma Centrālās finanšu un līgumu aģentūras atzinumu par atbalstu projektam un tā iesniegšanu Finanšu ministrijā tā turpmākai virzībai Eiropas Komisijā. Pirms projekta dokumentācijas nosūtīšanas Eiropas Komisijai šobrīd to izvērtē Eiropas Komisijas tehniskās palīdzības neatkarīgais eksperts. Vienlaikus ir sākts aizdevuma piešķiršanas process ar Eiropas Investīciju banku LDz līdzfinansējuma nodrošināšanai.

Minēto investīciju projektu plānots īstenot darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" pasākuma "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija" ietvaros.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu