Mainījušies "Ryanair" bagāžas noteikumi. Kas par tiem jāzina?

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: SCANPIX

No 1.novembra stājas spēkā zemo cenu aviokompānijas "Ryanair" jaunie bagāžas noteikumi. Tie paredz, ka turpmāk pasažieri lidmašīnas salonā bez maksas varēs ienest tikai vienu neliela izmēra bagāžas vienību, piemēram, rokassomiņu vai datorsomu.

Jaunie noteikumi paredz, ka no 1.novembra katrs pasažieris bez maksas salonā varēs ņemt vienu nelielu personīgo somu - pietiekami mazu, lai to varētu palikt zem priekšā esošā krēsla. Pieļaujamie izmēri - 40x20x25cm.

Daudzi pasažieri pieraduši salonā ņemt maza izmēra koferi vai prāvāku somu, tādējādi izvairoties no papildus maksājumiem par reģistrēto bagāžu un netērējot laiku bagāžas nodošanai un saņemšanai. Taču no ceturtdienas "Ryanair" reisos tas būs iespējams tikai ar "prioritāro" iekāpšanas karti, kas ļauj salonā ienest divas bagāžas vienības - mazo somu un vēl vienu somu, kuras svars nepārsniedz desmit kilogramus. "Prioritārās" iekāpšanas cena - no sešiem eiro.

Aviokompānija "Ryanair" arī ieviesusi iespēju kā reģistrēto bagāžu nodot somu, kas sver līdz desmit kilogramiem. Tas izmaksās, sākot no 8 eiro, liecina "Ryanair" mājaslapā atrodamā informācija.

jauno noteikumu neievērošana var beigties ar papildu izmaksām. Ja pasažieris bez "prioritārās" iekāpšanas kartes centīsies salonā iekāpt ar divām somām vai arī pārsniegs atļautos bezmaksas somas izmērus, nāksies samaksāt 25 eiro, lai tās tomēr ienestu lidmašīnas salonā.

Līdz šim salonā bija atļauts ņemt divas rokas bagāžas vienību, piemēram, mazu koferi un rokassomiņu.

Itālijā par jaunajiem "Ryanair" noteikumiem sākta izmeklēšana. Rokas bagāža ir "neatņemama transporta sastāvdaļa", uzskata Itālijas konkurences regulators, tāpēc "Ryanair" un pārējām aviokompānijām tās maksa būtu jāiekļauj biļetes cenā.

Jaunie "Ryanair" noteikumi varētu būt negodīga komercprakse, jo ļauj piedāvāt zemāku lidojuma cenu, kas pēc tam tiek aplikta ar dažādām papildu nodevām un maksājumiem. Šāda prakse neļauj godīgi salīdzināt aviokompāniju piedāvājumu, norāda regulators.

Ieviešot jaunos noteikumus, "Ryanair" taisnojās, ka tas darīts, lai "veicinātu punktualitāti un samazinātu aizkavēšanos, kas rodas iekāpšanas laikā", nevis lai nopelnītu.

Taču ASV konsultāciju uzņēmums "IdeaWorks" aprēķinājis, ka aviokompānija pēdējo 12 mēnešu laikā no papildu maksājumiem - piemēram, par reģistrēto bagāžu vai iespēju izvēlēties sēdvietu - ir iekasējusi 1,7 miljardus sterliņu mārciņu. Tas nozīmē, ka gandrīz trešdaļa kompānijas peļņas rodas no tā dēvētajiem papildu pakalpojumiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu