Mūsdienīgi un uz klientu orientēti = eParakstam draudzīgs uzņēmums

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Pixabay

36% aktīvo interneta lietotāju, kas jebkad ir parakstījuši dokumentus ar eParakstu, to izmantojuši, lai parakstītu līgumus un pieteikumus pakalpojumu saņemšanai.

Likums nosaka, ka valsts un pašvaldību iestādēm, bet kopš 2015.gada – arī sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem – ūdens, siltumapgādes, atkritumu apsaimniekošanas, elektroapgādes un citiem uzņēmumiem, kas nodrošina iedzīvotājiem ikdienā pašsaprotamo pakalpojumu saņemšanu, obligāti jāpieņem dokumenti, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu.

Tomēr ir virkne uzņēmumu, kuriem likums neuzliek par pienākumu lietot un pieņemt eParakstu, bet kuri paši ir izvēlējušies kļūt pieejami attālinātai formalitāšu – pieteikumu, līgumu un cita veida dokumentācijas – kārtošanai izmantojot eParakstu. Arguments, kas kalpojis par labu eParaksta ieviešanai - tā ir ērtāk viņu klientiem.

Bezpapīra birojs un attālināta pieejamība – konkurētspējas faktors

Klientu prasības nemitīgi aug un klientu paradumi mainās atbilstoši tam, cik strauji mūsu ikdienā ienāk tehnoloģijas un to pielietošana visās dzīves jomās. Tā kā liela daļa ikdienas paiet tieši interneta vidē, kurā sazināmies, atpūšamies, izklaidējamies un arī papildinām zināšanas, tad tik pat pašsaprotama šķiet klientu vēlme arī formalitātes, bez kurām nevaram iztikt, paveikt neatraujoties no savām ikdienas gaitām.

Pērn apdrošināšanas kompānija BTA savā un klientu ikdienā ieviesa eParakstu, kļūstot par bezpapīra biroju. Vai spējat iedomāties biroju, kurā nav printeru un nav arī papīrgrozu nevajadzīgi izdrukātiem dokumentiem?

BTA Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore Elīna Rasmane uzsver, ka BTA ir uz tehnoloģiju attīstību vērsts uzņēmums, kuram rūp arī dabas resursu bagātību saglabāšana.

“Likumsakarīgs bija mūsu lēmums ieviest un nodrošināt katram darbiniekam drošu elektronisko parakstu. Tādējādi mēs varam ne tikai samazināt papīra izmantošanu ikdienā, bet arī ietaupīt klientu un sadarbības partneru laiku, samazināt tehniskās izmaksas un parūpēties par dokumentu drošību, ko atzinīgi novērtē arvien vairāk mūsu klientu un partneru,” norāda Elīna Rasmane.

Digitalizācija nav tikai dokumenta formāta maiņa

SIA VMF LATVIA ir viens no valstī aktīvākajiem eParaksta lietotājiem. 2010.gadā parakstāmo dokumentu apjoms uzņēmumā bija sasniedzis kritisko masu un paraksttiesīgajam personām ik dienu pat vairākas stundas nācās pavadīt parakstot šķietami nebeidzamu dokumentu klāstu.

Uzņēmums pieņēma lēmumu ieviest savā un klientu ikdienā eParakstu. “VMF LATVIA  ir inovatīvs uzņēmums, kas meklē digitālus risinājumus dažādās formās. Dažu gadu laikā no pirmā eParakstītā dokumenta esam nonākuši līdz vairāk nekā 100 000 parakstītu dokumentu ik gadu. Ieviešot eParakstu jāapzinās, ka tā nav tikai papīra formāta dokumentu aizstāšana ar elektronisku formātu un parakstu.

Tā ir visa procesa maiņa. Jauna, mūsdienīgāka domāšana, kas palīdz sniegt labāko servisu klientam, turklāt – palīdz optimizēt uzņēmuma resursus – gan dokumentu apritē iesaistīto darbinieku skaitu, gan līdzekļus, ko uzņēmumi tērē papīra dokumentu apstrādei, transportēšanai, glabāšanai,” uzsver VMF LATVIA valdes priekšsēdētājs Jānis Buļs.

Tikpat droši kā klātienē

Arvien vairāk pakalpojumu sniedzēji lūdz savus klientus arī e-vidē izmantot personu apliecinošu dokumentu identitātes apliecināšanai! Jau šodien ar eParakstu iespējams apliecināt e-Identitāti ne vien portālā eParaksts.lv un Latvija.lv, bet arī VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā, portālos e-Pakalpojumi.lv, Swedbank, Rēķini.lv, Balta.lv un citviet!

Viens no primārajiem nosacījumiem kā klātienē tā elektroniskā saziņā ir spēt uzticami identificēt savu darījuma vai saziņas partneri. Portāla epakalpojumi, kurā pieejama virkne pašvaldību e-pakalpojumu, izveidotājs un uzturētājs SIA ZZDats direktora vietnieks Edžus Žeiris norāda, ka reizēm pakalpojumu sniedzējiem ir bail no jaunievedumiem, kas saistīti ar eParaksta ieviešanu visos uzņēmuma vai iestādes procesos, tomēr par identitātes apliecināšanu šaubu nav – drošība pirmajā vietā.

Jau pavasarī ZZDats portālā epakalpojumi.lv integrēja identitātes apliecināšanu ar eParakstu viedtālrunī. “Strādājot ar IT risinājumiem, redzam kā kopsolī ar klientu varam izveidot mūsdienīgus risinājumus ikdienas vajadzību nodrošināšanai. Un drošība ir viena no digitālas vides pamatvajadzībām, tāpēc eParaksts ir ZZDats risinājumu neatņemama sastāvdaļa,” uzsver E.Žeiris.

eParaksta komanda palīdz sagatavoties pārmaiņām

Saprotot, ka eParaksta ieviešana uzņēmuma biznesa procesos ir svarīgs pagrieziena punkts uzņēmuma vēsturē, eParaksta komanda nodrošina atbalstu, konsultācijas un apmācības uzņēmuma darbiniekiem.

eParaksta speciālisti nodrošina apmācības uzņēmuma darbiniekiem, kurās ikviens uzzinās par to, kā darbojas eParaksts, kā to saņemt, kā izvēlēties ērtāko un uzņēmuma dzīves ritmam atbilstošāko eParaksta nesēju. Tāpat eParaksta speciālisti palīdzēs darbiniekiem saņemt savu eParakstu viedtālrunī un uzsākt tā lietošanu.

Pieteikties apmācībām un konsultācijām iespējams rakstot uz e-pasta adresi eparaksts@eparaksts.lv

Uzzini par eParakstam draudzīgiem uzņēmumiem

Portālā eParaksts.lv ir apkopota informācija par uzņēmumiem, kas labprāt pieņem dokumentus, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu. Uzzini vairāk – https://ej.uz/draudzigs_uznemums.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu