Lidosta "Rīga" pērn apkalpojusi par 16% vairāk pasažieru

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Starptautiskā lidosta "Rīga".
Starptautiskā lidosta "Rīga". Foto: Ieva Čīka/LETA

AS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" 2018.gadā apkalpojusi 7,06 miljonus pasažieru, kas ir par 16% vairāk nekā gadu iepriekš, aģentūru LETA informēja lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce

Lidostas operatīvie dati par 2018.gada darbības rezultātiem liecina, ka pērn lidostā apkalpoti 7,06 miljoni pasažieru - par gandrīz 16% vairāk nekā gadu iepriekš. Par 10,4% audzis apkalpoto kravu apjoms, pārsniedzot 27 000 tonnu, savukārt apkalpoto lidojumu skaits palielinājies par 11,5% - 2018.gadā lidostā "Rīga" apkalpoti 83 500 gaisa kuģu.

"Lai lidosta "Rīga" sasniegtu izvirzīto mērķi kļūt par modernu un ērtu Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezglu un no 2023.gada apkalpot vismaz desmit miljonus pasažieru gadā, uzņēmuma galvenais uzdevums ir tuvāko piecu gadu laikā veiksmīgi īstenot plānotos pasažieru apkalpošanas un kravu infrastruktūras attīstības projektus," uzsvēra Līce.

Viņa norādīja, ka šis pieaugums ievērojami pārsniedz Eiropas lidostu vidējos rādītājus - atbilstoši Starptautiskās lidostu padomes (ACI) datiem, 2018.gada trešajā ceturksnī vidēji Eiropā pasažieru skaits audzis vien par 5%. Straujais pasažieru skaita kāpums ļāva lidostai "Rīga" pērn vairākkārt ierindoties Eiropas straujāk augošo lidostu "Top 5" lidostu grupā ar pieciem līdz desmit miljoniem apkalpoto pasažieru. "Saskaņā ar jaunākajiem ACI datiem, arī pērn trešajā ceturksnī Rīgas lidosta bija trešā straujāk augošā lidosta savā grupā, atpaliekot tikai no Spānijas sestās noslogotākās iekšzemes lidostas Seviļas un Sicīlijas otrās lielākās lidostas Palermo. Savukārt tikko publiskotajā starptautiskā aviācijas datu analītikas uzņēmuma "VariFlight" pētījumā lidosta "Rīga" atzīta par 2018.gada septīto punktuālāko lidostu Eiropā," atzīmēja lidostas valdes priekšsēdētāja.

"Līdzšinējie rezultāti ir mērķtiecīga darba un pārdomātas ilgtermiņa stratēģijas rezultāts. Iepriekšējos gados esam attīstījuši lidlauku un infrastruktūru, kas saistīta ar pasažieru gaisa kuģu apkalpošanu, bet no šī gada galveno uzmanību pievērsīsim pasažieru apkalpošanas infrastruktūras paplašināšanai un kravu sektora attīstībai. Mūsdienu globālajā pasaulē attīstīta infrastruktūra un zemas izmaksas ir galvenie lidostu konkurences ieroči," uzņēmuma attīstības vīziju iezīmēja Līce.

Viņā stāstīja, ka šogad lidosta sāks īstenot lidostas paplašināšanās sesto kārtu, kuras ietvaros tiks būvēta jauna pasažieru termināļa publiskā daļa un ar to saistītā infrastruktūra. Jaunajā terminālī būs gan moderna un plaša pasažieru reģistrācijas zāle, gan drošības kontroles zona un bagāžas saņemšanas un šķirošanas telpas, gan restorāni, kafejnīcas un veikali. Tādējādi tiks atrisināti pasažieru apkalpošanas kapacitātes jautājumi, ko lidosta vecās, 1974.gadā būvētās termināļa publiskās daļas ietvaros pašreiz risina ar pagaidu uzlabojumiem, piemēram, pagarinot esošās bagāžas saņemšanas lentes, iekārtojot papildu bagāžas komplektācijas telpas, paplašinot gaidīšanas zonu pirms drošības kontroles un palielinot reģistrācijas galdu skaitu.

"Jaunais lidostas terminālis būs savienots ar "Rail Baltica" dzelzceļa staciju, veidojot vienotu pasažieru apkalpošanas kompleksu un nodrošinot lidostas pasažieriem ērtu un ātru savienojumu ne tikai ar Latvijas galvaspilsētu, bet visu "Rail Baltica" dzelzceļa tīklu, kas aptvers Baltijas valstis, Poliju un Somiju," norādīja Līce.

Vienlaikus ar sestās kārtas izbūvi lidosta plāno arī vērienīgu attīstību kravu apkalpošanas infrastruktūrā. Šogad sāksies jauna kravu perona būvniecība ar pazemes degvielas uzpildes sistēmu, kas ļaus lidostā apkalpot vairāk platfizelāžas gaisa kuģu un atslogos esošās lidostas perona stāvvietas. Paralēli sadarbībā ar investoriem iecerēts attīstīt modernu kravu loģistikas centru vairāk nekā 10 000 kvadrātmetru platībā. "Lai gan lidosta "Rīga" jau šobrīd apkalpo pusi no visām Baltijas valstu aviokravām, kravu sektoram ir liels attīstības potenciāls. Pieredze, ko lidosta pērn guva Ķīnas e-komercijas kravu apkalpošanā, apliecina mūsu spēju konkurēt šajā jomā," norādīja lidostas valdes priekšsēdētāja.

Vienlaikus lidosta strādā arī pie citiem infrastruktūras un tehnoloģiju attīstības projektiem. Tostarp Kohēzijas fonda atbalstītā projekta "Drošas un videi draudzīgas infrastruktūras attīstība starptautiskajā lidostā "Rīga"" laikā ir paredzēts modernizēt un paplašināt manevrēšanas ceļus, pārbūvēt lidlauka publiskās daļas pievedceļus, rekonstruēt tehniskā servisa ēku, kā arī modernizēt lietus ūdens kanalizācijas sistēmu un apgaismojuma infrastruktūru.

Līce norādīja, ka lidosta "Rīga" ir viena no pirmajām lidostām Eiropā, kas pagājušajā gadā ar Kohēzijas fondu atbalstu uzsāka inovatīvās "seko zaļajam" gaisa kuģu vadības sistēmas ieviešanu. Projekta laikā manevrēšanas ceļi tika aprīkoti ar īpašām ass ugunīm, kas arī ierobežotas redzamības apstākļos ļauj gaisa kuģiem ātrāk un drošāk manevrēt.

Lidostas valdes priekšsēdētāja uzsvēra, ka lidostas attīstības plānu īstenošanai būtisks ir pērn Ministru kabineta pieņemtais lēmums ļaut uzņēmuma peļņu novirzīt kapitālsabiedrības attīstībai. No 2017.gadā gūtās peļņas dividendēs tiks izmaksāti 23%, bet attīstībai varēs novirzīt 77%, savukārt turpmākos četrus gadus lidosta attīstības projektiem varēs novirzīt 80% no gūtās peļņas. Visi lidostas attīstības projekti tiks finansēti no uzņēmuma pašu līdzekļiem, bez valsts budžeta atbalsta. Kopējais plānotais vidēja termiņa investīciju apjoms ir 139 miljoni eiro.

Ieviešot vērienīgus attīstības projektus, lidosta turpina arī pasažieriem pieejamo pakalpojumu paplašināšanu un pilnveidošanu. Pagājušajā gadā lidostas jaunajā Ziemeļu piestātnē tika atklāts "#investEU" informatīvais stends - izglītojoši izklaidējošs bērnu rotaļu laukums, savukārt rudenī, rūpējoties par mazuļu un viņu vecāku ērtībām, tika būtiski palielināts bezmaksas bērnu ratiņu skaits. Pasažieru ērtībām 2018.gada nogalē Ziemeļu piestātnē tika atklāta "Samsung" darba un atpūtas zona ar 50 mobilo ierīču uzlādes vietām. Šogad galerijā starp B un C termināliem plānots ierīkot "slīdošo celiņu", kā arī turpināt sadarbību ar Valsts robežsardzi, lai paātrinātu un padarītu pasažieriem ērtāku robežkontroles procesu. 2019.gadā iecerēts turpināt autostāvvietu paplašināšanu, par 640 vietām paplašinot ilgtermiņa autostāvvietu P3. Kopš pērnā gada no abām ilgtermiņa autostāvvietām pasažieri var ērti nokļūt terminālī ar lidostas bezmaksas mikroautobusu.

Lielu uzmanību lidosta pievērš vides jautājumiem. 2018.gadā sadarbībā ar vietējām pašvaldībām, valsts institūcijām un citām iesaistītajām pusēm tika izstrādāts jauns rīcības plāns gaisa kuģu radīto trokšņu samazināšanai tuvumā esošajās teritorijās. Tāpat pērn lidosta uzsāka tās teritorijas apkārtnē esošo mežu vides monitoringu un darbības ietekmes uz tuvumā esošajiem mežiem novērtēšanu.

2017.gadā kopumā lidostā "Rīga" apkalpoja 6,097 miljonus pasažieru, kas ir par 12,9% vairāk nekā 2016.gadā. Tāpat lidostā apkalpoja 74 837 lidojumus un pārkrāva 25 525 tonnas kravu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu