Revīzija: Rīgas dome pasūta transporta infrastruktūras pētījumus, bet tos neizmanto (2)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Valsts kontroles preses konference
Valsts kontroles preses konference Foto: Mārtiņš Otto/TVNET

Rīgas dome pasūta transporta infrastruktūras pētījumus, bet tos neizmanto, secināts Valsts kontroles revīzijā "Vai Rīgas pilsētas transporta infrastruktūras, tajā skaitā autostāvvietu izbūve, rekonstrukcija un uzturēšana notiek atbilstoši normatīvo aktu prasībām, plānveidīgi, efektīvi un ekonomiski?".

Revīzijā norādīts, ka laika posmā no 2013.gada līdz 2015.gadam ir veikti vismaz desmit pētījumi saistībā ar stāvparku, autonovietņu, autostāvvietu izveidošanu un velosatiksmes attīstības iespējām Rīgas pilsētā, samaksājot par tiem 326 170 eiro, tomēr revidējamā laika posmā tie nav izmantoti neviena projekta realizēšanā.

Valsts kontroles padomes loceklis Edgars Korčagins šodien žurnālistiem pastāstīja, ka laika periodā no 2013.-2017.gadam dome kopumā ir izstrādājusi 19 pētījumus par transporta jomas problēmām, iztērējot 460 000 eiro. "Ir pētīta velo attīstība, stāvparku ieviešana un citas lietas, bet rezultāta nav. Vienlaikus ir virkne svarīgu lietu, kas nemaz netiek pētīta, piemēram, satiksmes dalībnieku drošība," pauda amatpersona. Tāpat viņš norādīja, ka dome nerisina jautājumus par ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanu, kā arī lietus ūdens kanalizācijas sistēmas tehnisko stāvokli.

"Jau 2006.gadā bija plāns kā sakārtot kanalizācijas sistēmas tehnisko stāvokli, taču līdz šim īstenoti tikai 15% no nepieciešamajiem darbiem," sacīja amatpersona.

Turklāt vismaz divu pētījumu, kas veikti 2014.gadā saistībā ar velosatiksmes attīstību, izmaksas 46 728 eiro apmērā ir norakstītas, jo pēc tiem nav izstrādāti konkrēti projekti, un izpētes materiāli, iespējams, tikai informatīvi izmantoti transporta infrastruktūras attīstības plānošanā. Valsts kontroles ieskatā, minētais norāda uz risku par projektu ieviešanas izmaksu izvērtēšanu un uzskaiti grāmatvedībā.

Vērtējot Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, Korčagins norādīja, ka tā tiek balstīta nevis uz esošās situācijas analīzi, bet gan uz novecojušiem, 2005.gada datiem.

Viņš arī informēja, ka kopumā 2016.gadā un 2017.gadā Rīgas transporta nozares attīstībai bija pieejami 441 miljoni eiro, taču lielākā daļa no šīs summas tiek izlietota nelietderīgi. 136 miljonus dome tērējot ielu uzturēšanas darbiem, kas ir bedru lāpīšana un citi sīki remontdarbi, nevis nopietnām investīcijām. Investīcijām finansējums esot nedaudz virs 80 miljoniem. Tāpat vairāki miljoni tiek novirzīti "Rīgas satiksmei".

Kopumā dome patlaban esot sasniegusi tikai divus no 11 izvirzītajiem rādītājiem, kas saistīti ar transporta infrastruktūras attīstību.

Domes veiktajās aptaujās pozitīvu vērtējumu par iespēju pārvietoties ar velosipēdu pa Rīgu pauduši 70% iedzīvotāju, bet atzinīgu vērtējumu par veloceļu kvalitāti - 75%. Taču Valsts kontrolei šāda pat veida aptaujā pozitīvu vērtējumu par šiem jautājumiem pauduši vien 12% aptaujāto.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu