Satiksmes ministrs neizslēdz fizisku barjeru izvietošanu uz dzelzceļa gājēju pārejām

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits

FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Dzelzceļu malas un sliedes ir ļoti bīstama vieta, kur nepieciešams būt ļoti piesardzīgam. Tomēr, neraugoties uz brīdinājumiem medijos un netālu no dzelzceļa, cilvēki nereti neievēro elementāras drošības prasības sliežu tuvumā. Šogad dzīvību uz dzelzceļa zaudējuši jau vairāki cilvēki, tāpēc satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) neizslēdz iespēju uz dzelzceļa gājēju pārejām ieviest arī fiziskas barjeras.

Viens no pēdējā laika skaļākajiem gadījumiem notika Zolitūdē, kur uz sliedēm dzīvību zaudēja kāds piecpadsmitgadīgs pusaudzis. Viņš vilciena tuvošanos nedzirdēja, jo negadījuma brīdī skatījās telefona ekrānā un klausījās mūziku austiņās.

Šim notikumam uzmanību pievērsis arī satiksmes ministrs, kurš uzsvēra, ka puisis devās pāri gājēju pārejai, kas aprīkota ar visiem nepieciešamajiem drošības līdzekļiem.

“Faktiski šī gājēju pāreja ir pati modernākā, jo tā aprīkota ar visiem līdzekļiem, kas pašlaik Latvijā ir pieejami, lai brīdinātu gājējus, ka šeit ir dzelzceļš. Diemžēl jaunietis bija tā noslēdzies sevī, ka viņš vienkārši to nepamanīja,” saka ministrs.

Ņemot vērā notikušo, Linkaits aicina sabiedrību pievērst plašāku uzmanību savai un citu drošībai dzelzceļa un citu ceļu tuvumā.

“Es aicinātu ikvienu no mums daudz atbildīgāk attiekties pret to, kas mums apkārt notiek – gan uz ceļa, gan uz dzelzceļa sliedēm. Tas attiecas ne tikai uz jauniešiem, bet arī pieaugušajiem. Mēs katrs lietojam modernos sakaru līdzekļus, un lietojam ne tikai sakariem, bet arī citiem mērķiem, mūzikas klausīšanai un citām vajadzībām.

Es aicinātu vismaz tad, kad jūs esat uz ielas vai uz pārejas, tomēr iziet no sevis un paskatīties, ko dara citi ceļu satiksmes dalībnieki, un pie dzelzceļa sliedēm rūpīgi pārliecināties, vai nenāk vilciens,” aicina Linkaits.

Runājot par potenciālu drošības uzlabošanu dzelzceļa infrastruktūras tuvumā, Linkaits norāda, ka citās valstīs pie dzelzceļa gājēju pārejām ir arī fiziskas barjeras, kas neļauj cilvēkiem nokļūt uz sliedēm, kad tuvojas vilciens.

“Līdz šim Latvijā neesam to piemērojuši, bet citās valstīs arī gājēju pārejās uz dzelzceļa tiek izmantotas fiziskas barjeras. Tāpat kā pie auto pārbrauktuvēm, tāpat arī pie gājēju pārejām nolaižas fiziska barjera, kas aiztur cilvēku, neļaujot viņam nokļūt uz sliedēm, kad nāk vilciens.

Tādās intensīvākās vietās, kur ir lielāka gājēju plūsma pāri sliedēm, - ja mēs citādāk nevarēsim, tad šādas barjeras būs jāizvieto. Tas ir galējais mērs, ko pielietot,” pauž Linkaits.

Pilnu interviju ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu portālā TVNET lasiet pirmdien, 11. februārī!

Uz augšu