Špillers: Pret mani un manu uzņēmumu ir uzsākta nomelnošanas kampaņa (10)

Māris Kūrēns
, žurnālists
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Nedēļas sākumā izskanēja ziņas, ka VID iepirkumā par informatīvās kampaņas īstenošanu uzvarējis uzņēmums “Alpha Baltic Media”, kura īpašniekam Laurim Špilleram ir saistība ar uzņēmumiem, kam ir nodokļu parādi valstij vairāku simtu tūkstošu eiro apmērā. Reaģējot uz notiekošo, komentāru portālam TVNET sniedza arī pats Špillers.

Špillers uzsver, ka pret viņu un viņa uzņēmumu “Alpha Baltic Media” ir sākta melnā kampaņa, kas tiek īstenota, izmantojot VID iepirkuma kampaņu, lai destabilizētu uzņēmējam piederošo kompāniju darbu, un iepirkums tiek izmantots kā instruments.

Uzņēmējs skaidro, ka viņa vadībā kompānija “Baltic Media” darbojās veiksmīgi vairāk nekā 20 gadus, taču pašlaik viņš vairāk nekā gadu nav “Baltic Media” īpašnieks.

“Kompānija bija lielais nodokļu maksātājs un veica nodokļu maksājumus lielos apmēros. Varam redzēt, ka pēdējo gadu laikā ir samaksāti nodokļi vairāk nekā piecu miljonu apjomā. Šī summa ir līdzvērtīga, kā mūsu konkurenti ir samaksājuši kopumā. Patlaban ir aktīvs nodokļa uzrēķins, ko kompānija ir apstrīdējusi, un tādēļ radies nodokļa parāds.

Špillers skaidro, ka nodokļu uzrēķins radies 2011. gadā VID audita rezultātā. Šo summu – 500 000 eiro - uzņēmums samaksājis VID.

“Mēs uzskatījām, ka tas ir nepamatoti, tāpēc vērsāmies tiesā. Diemžēl tiesu prakse ir tāda, ka, atsaucoties uz statistiku, pret VID 98% gadījumu uzņēmējs zaudē. Šāds liktenis diemžēl piemeklēja arī mūs, jo zaudējām šo prasību. Rezultātā mēs esam šīs lietas pēdējā stadijā. Uzņēmuma jaunais īpašnieks lietas nodeva advokātu birojam “Sorainen”, advokātam Jānim Taukačam, un ir iesniegta prasība Eiropas Komisijai. Lieta ir pieņemta, tas nozīmē, ka viņi redz pamatojumu šādai prasībai. Lēmuma vēl nav, bet būs šā gada laikā,” saka Špillers.

Špillers uzskata, ka apsūdzības nodokļu nemaksāšanā ir pilnībā nekorektas un konkurentu organizētas ar domu traucēt kompānijas darbu.

Runājot par “Serviod”, Špillers saka, ka kompānijas vadībai pieslēdzies tās pēdējo deviņu mēnešu darbības laikā, lai mēģinātu kompāniju turpināt attīstīt.

“Diemžēl tas neizdevās. Iepriekšējos gados bija pārāk daudz pielaistu kļūdu no vadības puses, mainījās tirgus situācija un aktivizējas konkurenti,” saka Špillers.

Uzņēmums “Medialead”, kas bija saistīts ar Špillera vadītajām firmām, Špilleram nekad nav piederējis, bet ir bijis viens no daudzajiem sadarbības partneriem.

2017. gada novembrī no Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) tika izslēgtas Špillera vadītās kompānijas CMS un “Baltic Media”. Kā norādīja asociācijas vadītāja Baiba Liepiņa, Špillers tika informēts par LRA valdes lēmumu izslēgt uzņēmumus un piedāvāja pārsūdzēt lēmumu par izslēgšanu, tomēr Špillers šādu iespēju neizmantoja.

Jautāts, kādēļ nekāda rīcība nav sekojusi, Špillers norāda, ka “darbība attiecībā uz LRA lēmumu [izslēgt CMS un “Baltic Media”] nesekoja, jo tajā brīdī man piederošajiem diviem uzņēmumiem bija krīzes situācija un bija citas prioritātes, ko risināt. Man nebija laika tam,” sacīja Špillers.

Viņu šokējis fakts, ka “reklāmas aģentūrām bija problēmas, bet asociācija tā vietā, lai palīdzētu, mūs izslēdza. Un tagad ar šo izslēgšanu izmanto kā faktu. Manā skatījumā tas ir absurds, jo asociācijai ir jāpalīdz, it īpaši, ja biedriem ir kādas problēmas,” tā Špillers.

Viņš uzsver, ka apvainojumi par iepirkumiem ir klaji nepatiesi, jo viņa vadītās kompānijas iepirkumu konkursos piedalās saskaņā ar Iepirkuma likumu un godīgā cīņā ar konkurentiem. Tomēr konkurenti izmantojot citas metodes.

“Jāatzīst, ka konkurence ir ļoti nežēlīga. Diemžēl reklāmas tirgus nekļūst lielāks, bet pat samazinās, mazākas kļūst arī naudas. Tā ir tendence, ka konkurence ir liela, un konkurenti piedalās arī valsts iepirkumu konkursos. Protams, mēs arī vienmēr esam piedalījušies konkursos, bet salīdzinoši šis procents, ko esam vinnējuši šajos iepirkumos, ievērojot visas prasības, ir neliels.

Mēs piedalāmies 50 konkursos, bet uzvaram vienā. Šis VID konkurss bija viens no šiem gadījumiem. Mēs esam maza aģentūra, ieguldām laiku un resursus, mēnesi gatavojam, bet rezultāts ir nulle,” saka Špillers.

Viņš arī pauž neizpratni par to, ka šajā nozarē ir kompānijas, kas ir veiksmīgākas un neveiksmīgākas, bet uzmanība pievērsta šim iepirkumam.

“Ir jārunā par nozari kopumā, jo iepirkumos un konkurentu biznesā notiek dažādas dīvainas lietas, un ir nepieciešams skatīties plašāk,” secina Špillers.

Komentāri (10)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu