PVD atzīts par līderi principa "Konsultē vispirms" ieviešanā

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere/LETA

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) atzīts par līderi principa "Konsultē vispirms" ieviešanā, aģentūru LETA informēja Ekonomikas ministrijā (EM).

Izvērtējot iniciatīvas "Konsultē vispirms" ieviešanā iesaistīto uzraudzības iestāžu paveikto sadarbības pilnveidošanā ar uzņēmējiem, pārējās nominācijās augstāko novērtējumu saņēma Valsts ieņēmumu dienests (VID), Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), Centrālā statistikas pārvalde (CSP) un Valsts augu aizsardzības dienests (VAAD).

EM norādīja, ka 2018.gada iniciatīvas "Konsultē vispirms" līderi PVD klienti ir augstu novērtējuši iestādes darbu uzraudzībā, īpaši iespēju uzņēmumiem pašiem novērst pārbaudēs konstatētās neatbilstības. Atzinīgi novērtēta arī dienesta pieeja risku vērtēšanā un mērķtiecīgā uzraudzības prioritāšu noteikšanā, kas palīdz efektīvi izmantot resursus un koncentrēt spēkus uz būtiskāko.

Par "Efektīvas uzraudzības stratēģijas līderi" tika atzīts VID, kuram ir labi izstrādāta uzraudzības stratēģija ar skaidri definētiem mērķiem, kas vērsti uz risku mazināšanu uzraugāmajās jomās un balstīti uz detalizētu informāciju. Tāpat klienti labi novērtēja VID praksi savlaicīgi atgādināt par termiņiem un darbībām, kas ir jāveic, lai izpildītu likumdošanas prasībās.

Apbalvojumu nominācijā "Uzraudzības politikas līderis atbilstības panākšanā" saņēma PTAC, kuram ir labi izstrādāta uzraudzības politika, kas mērķtiecīgi vērsta uz atbilstības panākšanu. Iestāde savā praksē ir labi sabalansējusi iespēju uzņēmējiem veikt brīvprātīgās darbības, ļaujot novērst konstatētās neatbilstības un piemēro iecietības režīmu jauno tiesību aktu prasību ievērošanai, tomēr būtisku pārkāpumu gadījumā, kad patērētājiem ir nodarīts būtisks kaitējums, iestāde piemēro nopietnas soda sankcijas.

CSP tika piešķirti apbalvojumi kopumā divās nominācijās - "Informācijas sniegšanas un konsultēšanas līderis", izceļot uz klientiem orientētas darbības - izcilību informācijas sniegšanā un konsultēšanā, savukārt nominācijā "Uzņēmēju izvēle" novērtējuma ietvaros aptaujātie uzņēmēji visaugstāk no visām iestādēm novērtējuši sadarbību ar CSP.

Nominācijā "Uz klientu orientētas apkalpošanas līderis" par uzvarētāju tika atzīts VAAD, kas uzraudzības darbībās ievēro profesionalitāti. Dienesta darbinieki ir laipni un atsaucīgi - tie spēj atrast atbilstošākos informācijas nodošanas kanālus saviem klientiem, demonstrējot izpratni par to vajadzībām.

Ar mērķi radīt izcilu uzņēmējdarbības vidi Latvijā, iesaistot uzraudzības valsts iestādes, EM īsteno iniciatīvu "Konsultē vispirms". Iniciatīva tika ieviesta, lai uzlabotu sadarbību starp uzņēmējiem un uzraudzības iestādēm, kopīgi radot izcilu uzņēmējdarbības vidi Latvijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu