Būvinženieris par asfaltā iebāztajām džinsu biksēm: “50 gadus esot būvniecībā, esmu redzējis visādus brīnumus!”

Būvinženieris par asfaltā iebāztajām džinsu biksēm: “50 gadus esot būvniecībā, esmu redzējis visādus brīnumus!”

FOTO: Ekrānuzņēmums

“Kapitāls brāķis, milzīga paviršība,” video ar Pulka ielas atjaunošanas darbu laikā brauktuves segumā iestūķētajām džinsu biksēm, komentē Latvijas Būvinženieru savienības eksperts Rodrigo Pelsis. “Nedomāju, ka viņi bikses uzskatīja par izolācijas materiālu – vienkārši negribēja, lai asfalts birst iekšā," piemetina eksperts.

Video, kurā redzams kā būvnieki ceļa atjaunošanas darbu laikā kanalizācijas akā sabāž džinsu bikses, gar malām kārtīgi noblietējot asfaltu, aplidojis sociālos tīklus. Cilvēki smejas, ka saplēstās džinsu bikses “tāmē” parādīsies kā hidroizolācijas materiāls.

Rodrigo Pelsis saka, ka gadījumi, kad kaut kas nav izdarīts līdz galam, ne ceļu, ne ēku būvdarbos, nav nekāds retums. Šajā gadījumā ceļu būvnieki negribēja apturēt darba procesu dēļ spraugām un tās aiztaisīja “uz ātro”, kanalizācijas akā ieklāja to, kas bija pa rokai. ”Nē, tā darīt nedrīkst nekur,” saka pieredzējušais būvnieks, piebilstot, ka vairākas desmitgades strādājot būvniecībā ne tādus vien brīnumus redzējis.

“Ja ceļa remontētāji izdzer un sasit degvīna pudeli, mēs nevaram apgalvot, ka viņi to gribēja iestrādāt asfaltā. Ārī šajā gadījumā viņi meklēja ātru risinājumu.”

Pelsis saka, ka Latvijas nelaime ir tā, ka celtniecības darbos saskaras vairāki uzņēmumi. “Ģenerāluzņēmējs nedara tikpat kā neko, un pieaicina apakšuzņēmējus – viens liek asfaltu, cits remontē tīklus, vēl kāds ūdensvadu.” Tāpēc arī rodas brāķis. Eksperts saka, ka vienīgā pozitīvā lieta – darbu kvalitāte pamazām uzlabojas. Tomēr kopumā, pēc viņa domām, Latvijas ceļu kvalitāte ir slikta.

“Braukājot pa Latvijas ceļiem un ielām esmu atcerējies visus zināmos lamuvārdus."

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola, konkrētos darbus veicis būvuzņēmējs "Ostas celtnieks". SIA "Rīgas ūdens" šeit iepriekš veicis ūdensvada kanalizācijas atjaunošanas darbus un, saskaņā ar Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, pēc ziemas sezonas būvniekiem jānodrošina brauktuves seguma atjaunošana.

Pēc Ahunas-Ozolas teiktā, parasti uz pārsedzes tiek uzstādīts betona gredzens, nostiprinot to ar betonu vai metāla lūkas čaulu, ko nolīmeņo un nostiprina ar ātri cietējošo betonu. Čaulā ievieto peldošā tipa aku, bet šajā gadījumā darba gaitā konstatēts, ka salūzuši akas betona gredzeni, kā rezultātā asfalts gar spraugām bira iekšā akā.

"Lai neapstādinātu asfaltēšanas darba procesu, pa perimetru tika ielikts ātri pieejams blīvējošs materiāls, lai asfalta masa nebirtu akā. Tuvākajās dienās būvuzņēmējs "Ostas celtnieks" veiks akas remontu pēc tehnoloģijas," sacīja departamenta pārstāve.

Uz augšu