"Latvijas dzelzceļš" saņēmis sešus piedāvājumus dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektēšanai

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Andrejs Baburovs / LETA

AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) konkursā par 22 dzelzceļa staciju un pieturas punktu modernizācijas projektēšanu saņēmis sešus piedāvājumus, aģentūru LETA informēja LDz pārstāve Ella Pētermane.

Iepirkuma komisija sākusi iesniegto piedāvājumu izvērtēšanu, lai noteiktu konkursa uzvarētāju, ar kuru tiks slēgts līgums par būvprojektu izstrādi.

Projekta "Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija" mērķis ir paaugstināt dzelzceļa pasažieru pārvadājumu kvalitāti un efektivitāti, kompleksi modernizējot dzelzceļa publisko infrastruktūru, tai skaitā izbūvējot paaugstinātās pasažieru platformas, ar pasažieru pārvadājumiem saistīto dzelzceļa infrastruktūru, tai skaitā platformas nojumes ar soliņiem un atkritumu urnām, nojumes - paviljonus atsevišķās stacijās, LED apgaismojumu stacijas teritorijā un piekļuves infrastruktūras elementus - gājēju celiņus, velo celiņus.

Modernizējamo staciju saraksts ir izvēlēts atbilstoši "Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānam 2018.-2022.gadam", kas apstiprināts ar Ministru kabineta rīkojumu pērn novembrī.

Līdz 2023.gada beigām plānots dzelzceļa iecirknī Rīga-Jelgava modernizēt pasažieru stacijas "Atgāzene", "BA Turība", "Tīraine", "Baloži", "Jaunolaine", "Dalbe", "Cena" un "Ozolnieki", dzelzceļa iecirknī Torņakalns-Tukums II pasažieru stacijas "Priedaine", "Jaundubulti", "Kūdra", "Ķemeri", "Milzkalne", "Tukums I" un "Tukums II", bet dzelzceļa iecirknī Zemitāni-Skulte pasažieru stacijas "Zemitāni", "Brasa", "Vecāķi", "Kalngale", "Carnikava", "Pabaži", "Saulkrasti".

Pēc projektēšanas tiks veikti būvdarbi, kā arī apziņošanas audio un vizuālās informācijas sistēmas ierīkošana un videonovērošanas sistēmas uzstādīšana uz pasažieru platformām un staciju ēkās.

Būvprojektos tiks ieplānotas vietas, kur būs iespējams pieslēgt biļešu iegādes/ validēšanas aparātus vai citas iekārtas, piemēram, kafijas tirdzniecības vai bankas automātu, atkarībā no vajadzībām un komersantu piedāvājuma, kā arī paredzētas elektroautomobiļu uzlādes vietas. Turklāt būvprojektu izstrādē tiks ievēroti universālā dizaina principi un tiks nodrošinātas arī pasažieru ar invaliditāti un pasažieru ar ierobežotām pārvietošanās spējām vajadzības.

Lai staciju modernizācijas projektā maksimāli ievērotu būtiskākās sabiedrības vajadzības, LDz ir sācis arī diskusijas ar ekspertiem no invalīdu un viņu draugu apvienības "Apeirons", "Latvijas Riteņbraucēju apvienības", kā arī pilsētplānošanas ekspertiem.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz Loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu