Reisu ierobežošana sastrēgumstundās būs pēdējais risinājums, pauž lidostas "Rīga" vadītāja (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Evija Trifanova/LETA

Reisu ierobežošana sastrēgumstundās būs pēdējais risinājums, intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" atzina "Starptautiskās lidostas "Rīga"" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Komentējot Civilās aviācijas aģentūras pausto, ka palielinoties lidojumu skaitam Rīgas lidostā sastrēgumstundās, varētu nākties to skaitu ierobežot, Līce teica, ka lidostai tas būs pēdējais risinājums.

Viņa atzīmēja, ka līdz šim, neskatoties uz daudzo reisu skaitu rīta stundās, lidosta ir veiksmīgi spējusi apkalpot visus pasažierus. "Slotu sistēmas ieviešana būs pēdējais, ko darīsim," teica Līce.

Viņa arī uzsvēra, ka lidosta "Rīga" pasažieru skaita ziņā pēdējos četros gados aug daudz straujāk nekā Eiropas lidostas un viennozīmīgi ir līdere starp Baltijas valstu lidostām.

Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs iepriekš aģentūrai LETA atzina, ka Rīgas lidostā sastrēgumstundās visus lidojumus, kas vēlas izlidot, nav iespējams apkalpot, un, ja šī tendence turpināsies, iespējams, izlidot gribētāju skaitu nāksies mākslīgi ierobežot.

Viņš stāstīja, ka visas prognozes liecina, ka lidojumu skaits Rīgas lidostā turpinās pieaugt.

Jautāts, vai Latvija tam ir gatava un pietiek kapacitātes, Gorodcovs atbildēja - "jā un nē". "Ja mēs raugāmies uz kopējo Eiropas aviācijas tīklu, tad Rīgā problēmu nav," skaidroja CAA direktors, piebilstot, ka problēmas ir Viduseiropā, kur atrodas lielās lidostas.

"No otras puses, kad ir rīta sastrēgumstunda, visus izlidotgribētājus Rīgā apkalpot nav iespējams. Pulkstenī vienkārši vairs nav tik daudz minūšu, lai varētu nodrošināt drošības apsvērumu dēļ nepieciešamo intervālu starp lidojumiem. Ja šī tendence turpināsies un, ja uzsāktie projekti šo problēmu nerisinās, tad mums, tāpat kā Eiropas lielajās lidostās, būs jāievieš tā saucamais "slot" princips, kad sastrēgumstundās izlidotgribētāju skaits tiek mākslīgi ierobežots," stāstīja Gorodcovs.

Viņš norādīja, ka to īsti neviens nevēlas darīt, tādēļ ir uzsākts projekts starp "Latvijas gaisa satiksmi" (LGS), Rīgas lidostu, aviokompānijām un virszemes apkalpošanas dienestiem, lai tos savienotu vienotā sistēmā un daudz elastīgāk izmantotu laiku.

Jau ziņots, ka lidostā "Rīga" pērn apkalpoti 83 500 lidojumi, kas ir par 11,5% vairāk nekā 2017.gadā, savukārt šogad pirmajos piecos mēnešos lidostā apkalpoti 33 503 lidojumi, kas ir par 3,5% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. LGS statistika liecina, ka Latvijas gaisa telpā pērn apkalpoti 292 475 lidojumus, kas ir 8,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet šogad piecos mēnešos apkalpoti 116 132 lidojumi, kas ir par 6,9% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu