Plāno "Eiropas dzelzceļa līnijas" īstenotos "Rail Baltica" projektus nodot "RB Rail"

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Balons ar "Rail Baltica" uzrakstu.
Balons ar "Rail Baltica" uzrakstu. Foto: Ieva Lūka/LETA

Nākamgad plānots dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektu, kurus Latvijas teritorijā īsteno SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", vadību nodot Baltijas valstu kopuzņēmumam AS "RB Rail", pastāstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Ministrs skaidroja, ka kopuzņēmumam "RB Rail" plānots nodot, piemēram, Rīgas Centrālās stacijas un "Rail Baltica" stacijas lidostā "Rīga" projektu pārvaldību un uzraudzību.

Linkaits piebilda, ka mērķis ir to izdarīt līdz nākamā gada beigām, lai no 2021.gada 1.janvāra visi projekti būtu "RB Rail" pārziņā.

Jautāts, vai tas ietekmēs Latvijas lomu projektā, ņemot vērā, ka Lietuvā un Igaunijā reģionālās projekta daļas turpinās pārvaldīt nacionālie uzņēmumi, Linkaits atbildēja: "Mēs esam ieinteresēti integrētā projekta vadībā un es ļoti ceru, ka tas nekādā veidā neietekmēs pārējo Baltijas valstu intereses". 

Savukārt, jautāts, kas notiks ar "Eiropas dzelzceļa līnijām" pēc tās pārvaldībā esošo projektu nodošanas "RB Rail", Linkaits stāstīja, ka nākotnē "Eiropas dzelzceļa līnijas" būs nacionālā viedokļa paudējs attiecībā uz "Rail Baltica projektu. 

"Iespējams, uzņēmumam varētu saglabāties atbildība par atsevišķu "Rail Baltica" infrastruktūras objektu tālāko realizēšanu, piemēram, Salaspils termināli. Tas vēl nav līdz galam izlemts, bet, iespējams, "Eiropas dzelzceļa līnijas" varētu būt nacionālais infrastruktūras pārvaldītājs. Taču tas vēl ir diskusiju jautājums," teica satiksmes ministrs.

Viņš stāstīja, ka par infrastruktūras pārvaldību katrai projektā iesaistītajai valstij vēl arvien ir savs redzējums, taču notiek virzīšanās uz kopēju redzējumu. "Tas droši vien būs kompromiss starp trim dažādiem redzējumiem, kuri ietvers nacionālo komponenti, bet saglabāsies arī vienots kontaktpunkts visām trim valstīm, kas būs vērsts uz klientu, lai pārvadātājam nav jārunā ar katru valsti atsevišķi par tiesībām operēt "Rail Baltica" līnijā," stāstīja Linkaits.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu