Vāks parakstus par izmaiņām satiksmes organizācijā pie Medemciema

Fotoradari ceļa malā

FOTO: Paula Čurkste/LETA

Olaines novada pašvaldība jau no 2015.gada cenšas izvirzīt VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) dienaskārtībā jautājumu par Medemciema krustojuma satiksmes drošības uzlabošanu, tāpēc pieņēmusi lēmumu atbalstīt Medemciema iedzīvotāju sākto parakstu vākšanu, informēja pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Mārīte Rūja.

Paraksti tiek vākti pret LVC ieceri pārbūvēt krustojumu, likvidējot kreiso pagriezienu no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreiso pagriezienu no Rīgas uz Medemciemu. Atbalstot iedzīvotājus, pašvaldība nodrošina parakstīšanās iespēju arī domes ēkā.

Rūja pauda, ka nepilnu trīs dienu laikā ir parakstījušies vairāk nekā 600 cilvēku. Parakstu vākšana tiek organizēta arī vietējā Medemciema veikalā un norisināsies līdz 2.martam. Paraksti tiks pievienoti kolektīvajai iedzīvotāju vēstulei, iesniedzot to Ministru prezidentam, Satiksmes ministrijai, LVC, kā arī citām saistītajām iestādēm.

"Šis jautājums ir aktuāls, un ir nepieciešams steidzams situācijas risinājums, mēs šo jautājumu risinām jau vairāk nekā piecus gadus. Pašvaldība uzskata, ka jautājums skatāms caur ilgtermiņa prizmu - šeit ir jābūt divlīmeņu mezglam, un tas ir pamatojams ar ekonomiskajiem aprēķiniem. Īstermiņa risinājumam ir jābūt tādam, lai tas netraucē nākotnē izbūvēt divlīmeņu satiksmes mezglu," komentēja Olaines novada domes priekšsēdētājs Andris Bergs (LSDSP).

Viņš uzskata, autoceļi ir ekonomikas asinsrite, un "ir pienācis laiks pēc 30 neatkarības gadiem pieņemt un uz noslogotākajiem autoceļiem realizēt ekonomiski pamatotus ilgtermiņa risinājumus, nevis īstermiņa un lētākos". Pašvaldība ļoti pozitīvi vērtējot satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) stratēģiju "Valsts ceļu tīkls 2040". 

"Un kāpēc autoceļš A8 Rīga-Jelgava nevarētu būt pirmais, kuru attīstām par ātrgaitas ceļu? Šeit ir izbūvētas divas brauktuves, nepieciešama tikai dažu vairāklīmeņu mezglu un paralēlo ceļu izbūve. Risinājums 2008.gadā jau ir izstrādāts, bet diemžēl nav ticis realizēts," pauda Bergs, apliecinot, ka pašvaldība ir gatava iesaistīties gan organizatorisko jautājumu risināšanā, gan līdzfinansēt vairāklīmeņu mezglu un vietējo ceļu izbūvi.

Jau ziņots, ka LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi, kur darbus plānots sākt aprīlī-maijā. Paredzēts, ka šajā krustojumā satiksmes drošības uzlabošanai tiks likvidēts kreisais pagrieziens no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu.

Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"". Kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Plānots, ka nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.

Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro četri kilometri līdz Medemciemam.

Ciema iedzīvotāji sākuši parakstu vākšanu pret LVC plāniem. Savukārt Olaines novada dome uzskata, ka labākais risinājums būtu divu līmeņu satiksmes mezgls, kura projektēšanu un būvniecību vietvara ir gatava atbalstīt gan organizatoriski, gan finansiāli. Tā kā divlīmeņu satiksmes mezglu izprojektēt un izbūvēt nevar viena gada laikā, ir nepieciešams pagaidu risinājums, lai nodrošinātu drošu un ekonomiski pamatotu nokļūšanu no Rīgas uz Medemciemu un Baložiem, un to var panākt ar otras apgriešanās vietas izbūvi Jelgavas virzienā, uzskata pašvaldība.

Uz augšu