"Microsoft" bija viena no kompānijām, kas aicināja vairāk nekā 50 tūkstošus darbinieku strādāt no mājām. Tā, piemēram, uzņēmuma komunikācijas rīks "Teams" piedzīvojis dramatisku pieprasījuma pieaugumu, un arī "Teams" konkurenti "Slack" priecājas par "nepieredzēti lielu interesi par pakalpojumu".
Lielākās telefonpakalpojumu un interneta sniedzēju kompānijas ir pārliecinātas, ka visi nepieciešamie dati pietiks pilnībā visiem - arī tiem, kuri no mājām nestrādā, bet karantīnā īsina laiku, izmantojot "Netflix", "YouTube" un citus servisus.
Tomēr lielākais izaicinājums, kāds ir, strādājot no mājām, ir saglabāt cilvēcisku saikni ar kolēģiem.
Tā, piemēram, kādas mārketinga aģentūras pārstāvis stāsta, ka tikai divas dienas pēc jauna priekšnieka nozīmēšanas viss darbs "pārcēlās" no biroja uz mājām. Un tieši tāpēc darbiniekiem ir grūti saprast, kas par cilvēku ir jaunais priekšnieks, jo pašlaik, strādājot attālināti, viņš liekas "bezpersonisks".
Savukārt Nīderlandē datu izpētes pētnieku grupa, ko vada Jerens Bāss, ir pieradusi komunicēt attālināti ar saviem kolēģiem ārzemēs. Tomēr, atstājot biroju Amsterdamā, pētnieki ir saskārušies ar jaunu izaicinājumu - darba laikā viņiem nešķiet, ka patiesībā ir jāstrādā.
"Tagad ir sajūta, ka laiks ir apstājies, un domas par darbu periodiski pazūd - mēs varam runāt par dažādām tēmām, par vīrusu, par cilvēkiem, bet ne par to, kas mums jādara," saka Bāss.
Tomēr galvenais izaicinājums ir laiks, kas cilvēkiem ir jāpavada mājās. Ja mājās strādāšanas periods ievilksies uz vairākām nedēļām, tad cilvēki tāpat nevarēs paveikt ko jaunu, jo visi nepieciešamie rīki ir darba vietā. Savukārt attālinātais darbs kļūs arvien mazāk produktīvs.