"Carlsberg" grupas, kurā ietilpst "Aldaris", uzņēmuma "Carlsberg Baltic" loģistikas direktors Baltijas valstīs Edgars Bērziņš aģentūru LETA informēja, ka pēdējā laikā alus izvēlē visspilgtāk iezīmējušās divas tendences - kopējais patērētā alus daudzums samazinās, taču vienlaikus pieaug "super premium" segmenta alus zīmola pieprasījums. "Cilvēki iegādājas mazāku daudzumu, dodot priekšroku izmeklētākai alus šķirnei," viņš skaidroja.
Tā rezultātā augstas kvalitātes jeb "premium" alus segmenta vērtība pēdējo divu gadu laikā ir pieaugusi par 6%, sasniedzot 30% no kopējā alus tirgus. Pēc Bērziņa teiktā, iepriekš minētās tendences atspoguļojas arī zīmola "Mežpils" attīstībā, kas turpinājis pagājušā gada izaugsmes tempu un šī gada aprīlī sasniedza tirgus daļas rekordu.
Viņš pastāstīja, ka otra pieprasītākā kategorija ir alus kokteiļi. To kopējais īpatsvars alus tirgū nav tik liels, taču ir pakāpenisks pieaugums. Alus kokteiļu produktu klāsts pēdējo gadu laikā Latvijā ir pieaudzis un viss liecina par to, ka tas tikai paplašināsies, teica Bērziņš.
Alus darītavas AS "Cēsu alus" komunikācijas vadītāja Agita Kārkliņa aģentūrai LETA teica, ka alus tirgus Latvijā ir aktīvs un alus baudītājiem Latvijā tiek piedāvāta plaša alus daudzveidība un izvēle. "Populārākais alus joprojām ir "lager" tipa alus, tomēr alus baudītāji arvien vairāk ir gatavi eksperimentēt ar dažādiem alus veidiem un garšām. Vasaras sezonā iecienīts arī alus ar pievienotu sulu, alus kokteiļi, radler, arī bezalkoholiskā alus tirgus pieaug," viņš pastāstīja.