Asociācija: Latvijas aviācijas atgūšanās varētu notikt trīs līdz piecu gadu laikā

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ieva Čīka/LETA

Ņemot vērā, ka Covid-19 pandēmija turpinās un vienlaikus turpinās stingri vīrusa izplatības ierobežojumi aviācijas nozarē, Latvijas aviācijas nozares atgūšanos varētu gaidīt no 2023.gada līdz 2025.gadam, ceturtdien Rīgas aviācijas forumā "RAF 2020" sacīja Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars.

Kokars pauda, ka aviācijā patlaban ir ienākuši grūti laiki, kur katrs uzņēmums, īpaši lidsabiedrības, cīnās par savu izdzīvošanu. Viņš uzsvēra, ka aviācijas industrijā ir jāturpina atbalsta pasākumi, lai nosargātu nozares darbiniekus un varētu turpināt lidojumus. Jārēķinās, ka nākotnē aviācijas uzņēmumi dzīvos milzīgos parādos, tāpēc atbalsts šai nozarei ir īpaši nozīmīgs.

Pēc viņa sacītā, valstij ar atbalsta mehānismiem jāiesaistās lidsabiedrības "airBaltic", lidostas "Rīga" un Latvijas Gaisa satiksmes darba turpināšanā. Tāpat atbalsts nepieciešams privātā sektora uzņēmumiem. Būtiski ir arī nodrošināt kvalificētu darbinieku nosargāšanu, kā arī radīt gudru un sakārtotu lidošanas politiku, kas veicinātu lidojumu turpināšanu, nevis apturēšanu.

Viņš norādīja, ka Latvija Covid-19 pandēmijā ir kļuvusi par veiksmes stāstu, taču to pašu nevarētu teikt par aviācijas nozari. Iedzīvotāji var nesatraukties un turpināt ikdienas darbus, ievērojot esošos ierobežojumus, savukārt aviācijas nozare Latvijā turpina būt "vētras vidū".

Kokars atzina, ka aviācijas nozarei priekšā ir daudz izaicinājumu. Viņš atklāja, ka pēc asociācijas jaunākajiem apkopotajiem pētījuma datiem, industrijā 83% uzņēmumu krīzi pārcieš ļoti smagi. Loģistikas uzņēmumi krīzi uzņēma ne tik drastiski kā tas notika ar lidsabiedrībām, taču spiedienu par izdzīvošanu izjūt visa aviācijas nozare.

Daži uzņēmumi prognozē, ka spēs veikt uzlabojumus savā attīstībā, atklāja asociācijas valdes loceklis. Taču pamatā aviācijas industrija Latvijā gulstas uz "airBaltic" un lidostas "Rīga" snieguma.

Kokars uzsvēra, ka Latvijas aviācijā pirmajā pusgadā zaudēts 21% darbinieku, kas ir vairāk nekā 900 darbinieku, bet līdz gada beigām darbu varētu zaudēt apmēram 300 speciālistu. Kas attiecas uz aviācijas nozares nākotnes izaugsmes potenciālu, tas būs atkarīgs no speciālistu pieejamības nozarē.

"Jaunā paaudze ir ļoti elastīga. Viņi negaidīs konkrētu laiku, kad viņus aicinās atpakaļ. Viņi sakrāmēs savas somas un atstās mūsu valsti. Arguments, ka "krīze ir visā pasaulē", mūs neglābs. Kvalificētu darbinieku nosargāšana ir jādiskutē ne tikai uzņēmumu līmenī, bet arī valsts līmenī," uzsvēra Kokars, piebilstot, ka prognozes liecina, ka 60% no zaudētajām darba vietām varētu atjaunot 2024.gadā.

Latvijas Aviācijas asociācijas mērķi ir stiprināt aviācijas nozares vērtības un saistīto uzņēmumu konkurētspēju vietējā un starptautiskā tirgū.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu