"Tas absolūti neatbilst izpratnei par mūsdienīgu tirgu!" Staķis komentē rūpniecības preču tirgošanu Piena paviljonā

Pārvērtības Rīgas Centrāltirgus Piena paviljonā FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Lēmums Rīgas Centrāltirgus (RCT) Piena paviljonā pārdot apģērbu un citas rūpniecības preces neatbilst izpratnei par mūsdienīgu tirgu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" atzina Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (AP).

Rīgas domes vadītājs uzsvēra, ka lēmums par rūpniecības preču tirdzniecības sākšanu Piena paviljonā neesot pašvaldībā apstiprināts. Domnieki sagaida RCT skaidrojumus par radušos situāciju, sekojoši lemjot par turpmākajām rīcībā.

"Tas absolūti neatbilst tam, kā mēs redzam mūsdienīgu tirgu, kā pasaulē izskatās mūsdienīgi tirgi," akcentēja Staķis, piebilstot, ka RCT pārstāvi solot domei, ka rūpniecības preču tirdzniecība esot tikai pagaidu risinājums.

Domnieki šodien komitejas sēdē plāno uzklausīt RCT redzējumu.

Staķis patlaban neredz iespēju, ka Piena paviljonā arī turpmāk atradīsies minēto preču tirgus.

Kā ziņots, aprīlī Rīgas Centrāltirgū atvēries Rūpniecības preču paviljons, kurā pieejami apģērbi, dažāda veida amatnieku darinājumi un citas preces, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas centrāltirgus" Mārketinga un attīstības daļas vadītāja Renāta Petrova.

Ņemot vērā, ka 2020.gadā no vecajām nojumēm tika atbrīvots Gogoļa laukums, rūpniecības preču tirgotājiem tika ierādītas jaunas tirdzniecības vietas brīvajā paviljonā.

"Atbrīvojot Gogoļa laukumu, mēs apsolījām, ka visiem tirgotājiem tiks piedāvātas tirdzniecības vietas Rīgas Centrāltirgū. Skaidrs, ka tas ir pagaidu risinājums, bet ņemot vērā, ka pieprasījums pēc rūpniecības precēm ir ļoti liels, šis solis bija nepieciešams," skaidro "Rīgas centrāltirgus" valdes priekšsēdētājs Artis Druvinieks.

Viņš norāda, ka centrāltirgus nav tikai pārtikas tirgus, tāpēc ir nepieciešams saglabāt visu preču un produktu sortimentu. Šeit jāņem vērā arī sociālie aspekti, jaunas tirdzniecības vietas ir arī jaunas darba vietas, kas šī brīža apstākļos esot svarīgi.

Piena paviljons, kurā tirgotu tikai piena produkciju vai Gastronomijas paviljons, kurā tirgotu tikai gastronomiju, esot pagātne. Piedāvājums sekojot pieprasījumam un demogrāfiskās izmaiņas laika gaitā ir atstājušas ietekmi arī uz centrāltirgu, skaidro Druvnieks, norādot, ka piena produkcija vienuviet esot pieejama Gastronomijas paviljonā.

Pašlaik notiekot darbs pie Rīgas Centrāltirgus telpiskās koncepcijas izstrādes turpmākajiem 20 gadiem un gada otrajā pusē tiek plānota šīs koncepcijas publiskā apspriede ar Rīgas domes departamentiem un institūcijām, sociālajiem partneriem un sabiedrību.

Šajā laikā katram rīdziniekam būšot iespēja paust savu viedokli un redzējumu kādam vajadzētu būt Rīgas Centrāltirgum.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija 2019.gadā SIA "Rīgas centrāltirgus" strādāja ar 7,3 miljonu apgrozījumu un 216 000 eiro zaudējumiem.

Uzņēmuma pamatkapitāls ir 15 miljoni eiro un tas pieder Rīgas pašvaldībai.

Uz augšu
Back