Sociālie mediji vērš sabiedrības uzmanību vakcinācijas iespējām pret Covid-19

FOTO: Unsplash

Apzinoties, ka sabiedrības uzskati par Covid-19 vakcīnu drošumu un ietekmi uz veselību atšķiras, tādi sociālie mediji kā “YouTube”, “Twitter” un “Facebook” pievērsušies sabiedrības informēšanai un izglītošanai. Jaunais satura papildinājums vietņu lietotājiem nodrošinās pieeju aktuālākajai informācijai par vakcinēšanās iespējām.

Lai izglītotu sabiedrību par Covid-19 vakcīnu, sociālo mediju gigants “YouTube” ir sācis kampaņu, kuras ietvaros tiek īstenota ideja par izglītojošu videomateriālu publicēšanu ne tikai video koplietošanas platformā, bet arī citos plašsaziņas līdzekļos, piemēram, radio un televīzijā. Kampaņas pirmais video rullītis veidots sadarbībā ar veselības ekspertiem no visas pasaules. Kā vēsta “YouTube” pārstāvji, kampaņas realizēšanas laikā plānots sadarboties ar dažādu nozaru pārstāvjiem, piemēram, komiķiem, modes ikonām un māksliniekiem, kas spēj uzrunāt lielu sabiedrības daļu un vēstīt svarīgu informāciju par Covid-19 vakcīnas iespējām un to iedarbību.

Sociālo tīklu vietne “Facebook” saviem lietotājiem izplatīs paziņojumus par to, kad viņu valstī oficiāli sāks vakcināciju visiem pieaugušajiem.

Atšķirībā no “Facebook” mikroblogošanas vietne “Twitter” paziņojumus izvietos ziņu plūsmas augšgalā, un tā ietvers sabiedrības veselības ekspertu, piemēram, PVO, SPKC informāciju par vakcīnu efektivitāti.

Kā paskaidroja “Twitter” pārstāvji:

"Kad Covid-19 vakcīnas kļūst arvien pieejamākas, mēs vēlamies, lai mūsu lietotājiem būtu piekļuve jaunākajai informācijai par aktuālo tieši viņu reģionā. Šonedēļ lietotāju ziņu plūsmā būs redzami jauninājumi, būs saites uz oficiāliem avotiem par vakcīnu drošību, efektivitāti un jaunumiem no sabiedrības veselības ekspertiem."

Paralēli ieviestajām izmaiņām, ar kuru palīdzību sociālo tīklu lietotāji tiek informēti par Covid-19 vakcīnas iespējām, vietņu uzturētāju lielākais izaicinājums ir kontrolēt dezinformācijas esamību šajās platformās. Lai apturētu nepatiesas informācijas izplatīšanos, piemēram, “Twitter” aktīvi popularizē saites uz oficiālo informāciju. Savukārt “Facebook” izmanto dažādus vizuālos elementus, piemēram, interaktīvās uzlīmes un citus koplietošanas rīkus.

Ņemot vērā augstos rādītājus sociālo tīklu lietojumā, tiek paredzēts, ka šādi jauninājumi novērsīs dezinformāciju un mazinās sabiedrības bažas par vakcīnu nelabvēlīgu ietekmi uz veselību.

Uz augšu
Back