Aizvadītā gada nogalē visvairāk pirkti augļi un dzērieni

FOTO: TASS/Scanpix

Iedzīvotāji, gatavojoties gadumijas svētkiem, pagājušā gada nogalē visaktīvāk pirkuši augļus un dzērienus.

Mazumtirgotāja SIA "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību speciālists Juris Šleiers atzina, ka gada nogale un pēdējās dienas pirms Jaunā gada sagaidīšanas ir vienas no visaktīvākajām dienām mazumtirdzniecībā, kad pircēji steidz sagādāt visu nepieciešamo svētku galdam un dāvanām.

"Rimi Latvia" novērojumi liecina, ka īpaši aktīva diena šogad bija 30.decembris, kad pircēji visā Latvijā gatavojās svētkiem, neatliekot galvenos pirkumus uz 31.decembri. Līdzīgi kā citus gadus liels pieprasījums bijis pēc svaigās pārtikas, "Rimi" kulinārijas produktiem un dažādiem dzērieniem.

"Kā īpašu tendenci šogad redzam, ka viens no vispopulārākajiem produktiem svētku galdam bija karpa - tās pieprasījums bija jūtams visā Latvijā. Līdzīga situācija vērojama ar šampaniešiem un dzirkstošajiem vīniem, tostarp bērnu dzirkstošajiem dzērieniem - pircēji izvēlējās dažādus šo dzērienu variantus gan sortimenta, gan cenu amplitūdas ziņā," sacīja Šleiers.

Tāpat liels pieprasījums līdzīgi kā arī citus gadus bija bērnu rotaļlietām un dažādām nepārtikas precēm dāvanām.

Savukārt "Rimi" e-komercijas segmentā bija novērojams liels pieaugums gan augļu un dārzeņu kategorijām, kā arī saldumu produkcijai.

Šleiers norādīja, ka, prognozējot lielo pircēju aktivitāti e-komercijā, "Rimi Latvia" laicīgi gatavojās, audzējot e-veikala kapacitāti, kā arī tajā pieejamo sortimentu - decembra vidū "Rimi" e-veikals piedāvāja līdz pat 18 000 preču vienībām.

"Mēs novērojam, ka ikdienas preču iegāde "Rimi" e-veikalā kļūst aizvien populārāka ne tikai darba dienās, bet mūsu servisam pircēji uzticas arī svētkos, pasūtot produktus svinību maltīšu sagatavošanai; lapas apmeklējums šajā periodā pārsniedza 90 000," stāstīja Šleiers.

Tirgotājs novērojis, ka arī aizvien vairāk pircēji izmantoja ne tikai pirkumu piegādi uz mājām, bet arī jaunos "Rimi Drive", kur pasūtītos produktus pircēji var saņemt pie sava auto."

Tikmēr SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule atzīmēja, ka pēdējie divi gadi tirdzniecības nozarē ir aizritējuši nepārtraukti pielāgojoties - gan pašiem mazumtirgotājiem, gan arī klientiem. "To apliecina arī klientu iepirkšanās paradumi gada izskaņā, salīdzinot ar identisku periodu pērn. Klienti uz veikalu nāk retāk, turpretim pirkuma grozs turpina pieaugt," stāstīja Dupate-Ugule.

Pieprasītākie produkti "Maxima" veikalos gada pēdējās dienās bijuši augļi - mandarīni, banāni, kā olas, majonēze, krējums, kas ir pamata produkti tik ļoti raksturīgai svētku maltītei - rasolam.

Savukārt visstraujāk augošās pieprasījuma izmaiņas bijušas traukiem, tekstilam un mājas dekorēšanas precēm, tā pat arī ziediem, alkoholiskiem dzērieniem, svaigai gaļai, kā arī konditorejai un kulinārijai.

Uz augšu
Back