Asociācija: Šogad daļa televīzijas reklāmām atvēlēto investīciju aizplūda uz citiem medijiem

LETA
Asociācija: Šogad daļa televīzijas reklāmām atvēlēto investīciju aizplūda uz citiem medijiem
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Schutterstock.com

Saistībā ar pēkšņo Krievijas izcelsmes televīzijas programmu aizvēršanu šogad pirmajā pusgadā televīzijas reklāmām atvēlētās investīcijas vairāk aizplūda uz citiem medijiem - internetu, vidi un radio, pauda Latvijas reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

Šogad reklāmas nozarē lielākie izaicinājumi sākās līdz ar Krievijas iebrukumu Ukrainā, jo īsā laikā nozarei vajadzēja atrisināt vairākas problēmas vienlaikus.

Liepiņa skaidroja, ka, pirmkārt, nozarei vajadzēja novērst to, ka reklāma parādās līdz ar karu atbalstošu un Krievijas mediju propagandas saturu, kas varētu radīt negatīvas asociācijas ar zīmolu.

Globālā digitālās reklāmas vide funkcionē tā, ka liela daļa reklāmu atveras gala lietotāja ekrānā līdz ar saturu, ko patērē gala lietotājs savas ierīcē, un ļoti īsā laikā reklāmdevējiem nācās izmainīt esošos reklāmu izplatīšanas un parādīšanās uzstādījumus, un meklēt jaunus reklāmas kanālus, kas nekompromitētu reklāmdevēju zīmolus, ņemot vērā kanālu piedāvāto saturu.

"Šajā laikā mēs sadarbojāmies ar pētniekiem, lai nodrošinātu mūsu kolēģus ar detalizētāku informāciju par kanāliem, kuros ir bijis identificēts Krievijas propagandas un karu atbalstošs saturs," skaidroja Liepiņa.

Kā otru problēmu Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja min to, ka situācija ar televīzijas raidlaika pieejamību kļuva kritiska, ņemot vērā pēkšņo Krievijas izcelsmes televīzijas programmu aizvēršanu.

Reklāmdevējiem strauji nācās pārorientēt visu jau šajos kanālos saplānoto reklāmu, bet šādas pēkšņas pieprasījuma izmaiņas radīja citos televīziju kanālos pieejamā televīzijas raidlaika deficītu.

"Kopumā šāda situācija noveda pie cenu celšanās, kā arī bija novērojama reklāmas investīciju aizplūšanas uz citiem medijiem - internetu, vidi, radio,- tiem kanāliem, kuros varēja sasniegt Latvijā dzīvojošās krievu mērķa grupas un latviešu mērķa grupas, lai kompensētu nespēju tās sasniegt tās televīzijā raidlaika noliktavas nepieejamības dēļ," pauda Liepiņa.

Latvijas Reklāmas asociācija ir sabiedriska organizācija, kurā ir apvienojušies mediji, reklāmas aģentūras, tostarp mediju, radošās un pilna spektra aģentūras, reklāmdevēji un pētījumu uzņēmumi.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu