Ražotājs: cūkgaļas iepirkuma cena augstākā 20 gadu laikā; veikalos tas teju neatspoguļojas (2)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
"Noo Cepeškungs" cūkgaļas sadales cehs.
"Noo Cepeškungs" cūkgaļas sadales cehs. Foto: Publicitātes foto

Cūkgaļas iepirkuma cena ir sasniegusi augstāko līmeni pēdējo 20 gadu laikā, taču pagaidām atsevišķiem gaļas produktiem mazumtirdzniecībā tā palielinājusies tikai par 10-15% vai pat nemaz, ziņu medijam TVNET atzīst gaļas produktu zīmola "Noo Cepeškungs" pārdošanas vadītājs Juris Grīnbergs.

Viņš skaidro, ka gaļas produkcijas ražošanai nepieciešamās cūkgaļas iepirkuma cena tirgū balstīta uz Vācijas indeksu, un šobrīd tas ir 2,28 eiro par kilogramu cūkas liemeņa, kas esot šīs tūkstošgades rekords. "Indekss tiek koriģēts katru trešdienu, diemžēl nekas neliecina, ka cūkgaļas iepirkuma cenas pieaugums palēnināsies," norāda Grīnbergs.

Pašreizējo situāciju cūkgaļas iepirkuma cenas jautājumā nosaka daudzi faktori, bet galvenais esot cūkgaļas piedāvājuma samazināšanās, ko savukārt izraisīja augstās energoresursu cenas.

"Daudzas lopkopības saimniecības gan Latvijā, gan visā Eiropā ir slēgušas vai samazinājušas ražošanu. Cenu kāpums ir bijis ārkārtīgi straujš, un augstais cenu līmenis diemžēl tiek prognozēts vēl ilgi. Grūti ir arī ražošanas uzņēmumiem, jo izejvielu cena īsā laikā pieaugusi par gandrīz 60%, bet gatavās produkcijas cena tikai par 10–15%," stāsta Grīnbergs.

Turklāt vienlaikus ir samazinājusies patērētāju pirktspēja, tāpēc, lai saglabātu pārdošanas apjomu, nepieciešams īstenot cenu akcijas, kas savukārt negatīvi ietekmē dažus ražotājus.

"Noo Cepeškungs" pārdošanas vadītājs arī pauž: lai gan cūkgaļa Baltijā un Latvijā ir patērētāju iecienītākā gaļa, iepirkuma cenu kāpums diemžēl atsevišķu ražotāju sortimentā "neizbēgami izraisa" zemas kvalitātes izejvielu plašu izmantošanu. "Cilvēki bieži izvēlas pēc cenas, un cenu spiediena dēļ diemžēl priekšroka tiek dota pārtikas produktiem, kas nāk no tālienes vai vienkārši ir zemākas kvalitātes."

Viņaprāt, valstiskā līmenī ir svarīgi, lai neviens patērētājs vai ražotājs nepiekāptos produktu kvalitātei un kvalitatīvam uzturam. 

"Pārtikas produktu cenu pieaugums noteikti vēl nav sasniedzis maksimumu. Daļa kvalitatīvās gaļas produkcijas uzticamāko pircēju pagaidām seko akciju piedāvājumiem, tomēr reālo ražošanas un pārdošanas izmaksu dēļ to kļūst aizvien mazāk," stāsta Grīnbergs.

Runājot par produktu kvalitāti, viņš arī atgādina, ka gaļas produkcijas aprakstā ir redzama sastāvdaļu secība – attiecīgi pirmā minēta tā produkta sastāvdaļa, kas, piemēram, desā vai cīsiņos ir visvairāk.

"Latvijas pārtikas tirgū diemžēl aizvien ir salīdzinoši daudz lētāku, bet reizē arī uzturvērtības ziņā mazāk vērtīgu gaļas produktu – piemēram, kuriem procentuāli daudz – pat vairāk nekā 50% – pievienota mehāniski atdalītā vistas gaļas jeb kaulu, skrimšļu un gaļas atgriezumu masa," atzīst Grīnbergs.

"Noo Cepeškunga" zīmola produktus ražo Igaunijas AS "Noo Lihatoostus", kas dibināts 1992.gadā Tartu, apvienojoties tuvējās apkārtnes zemniekiem un uzņēmējiem. Uzņēmums produkciju izplata galvenokārt Igaunijā un Latvijā.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu